Welke verrassende vragen stellen je gasten je?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welke verrassende vragen stellen je gasten je?

image43.jpeg

Hallo allemaal,

 

Van tijd tot tijd lees ik verhalen over verrassende verzoeken van gasten, zoals of het mogelijk is om een bijvoorbeeld een opblaasbare jacuzzi te installeren.

 

Hebben jullie misschien andere vragen van gasten gekregen die jullie verrasten? Deze verhalen zijn altijd wel erg interessant om te lezen.

 

Wat zijn de meest verrassende/bizarre verzoeken die je van gasten hebt ontvangen?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

16 Antwoorden 16
Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Ik had een keer het verzoek of mensen wat vuurwerk mee mochten nemen voor oudjaarsavond , nou dat mocht wel als ze zelf de rommel op zouden ruimen.

Hadden ze dus voor 700 euro vuurwerk bij zich oeps dus mijn man ze op een gegeven moment wat verder van ons huis en loods gestuurd zodat er geen vuurwerk op zou landen. 

De andere dag hebben ze alles wel netjes opgeruimd. Later hoorde we dat de buurtbewoners hadden gezegd " die de Kuyper laat hem wel uit zn broek hangen zoveel vuurwerk zijn we niet gewend van hem "  hahaha !!!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Sineke0 Geweldig haha! 😂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy @Sineke0 

 

Volgens mij alleen of we voor een kinderbedje en kinderstoel wilden zorgen en die hebben we inmiddels ook aangeschaft. Vorige week vroeg een man of we een airco en een wasmachine in onze studio wilden plaatsen, dat gaan we niet doen.

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Ik kreeg ook die vragen en een kinderstoel heb ik gekocht en ook de wasmachine. Die wasmachine is de beste investering die ik ooit gedaan heb want ik heb het laatste jaar mensen die lang blijven en dan is een wasmachine echt een must voor ze. Droogrek erbij , waspads en ze zijn helemaal blij 🙂 en ik ook want ik ben er door verwend en ik doe tegenwoordig ook alleen verblijf vanaf 5 nachten , heerlijk niet meer iedere dag alles schoonmaken. Ons appartement is 180 m2 en het is , net als voor iedereen , hard werken om alles weer spic en span te maken.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

In onze studio staat nu een vaatwasmachine (dat vinden de meeste gasten ook erg fijn) maar als die het niet meer doet dan overwegen we misschien ook wel een wasmachine.

Ik heb wel een handwasmiddel en wasverzachter voor ze klaar staan en buiten en onder de overkapping hangen 2 droogrekken.

Als ze langer bij ons blijven kunnen ze hun was zelf in speciale waszakken doen en dan was en droog ik het voor ze, tot nu toe werdat prima.

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Zo deed ik het eerst ook dat wassen voor de gasten , alhoewel ik weleens merkte dat ze het genant vonden. Ik had een keer mensen uit Saoedi-Arabie en die jongen stond erop om het wasgoed zelf in en uit de machine te halen. Daarna hebben we wel samen de was , toen die uit de droger kwam , opgevouwen.

Dat ik de wasmachine heb gekocht was na een aanvraag van een bedrijf dat mensen onderbrengt en zei ze , ik wil wel boeken voor 2 maanden maar dan moet er een wasmachine staan en ze willen niet dat iemand anders hun was doet. Nou zei ik , laat maar komen en ik zorg voor een wasmachine. Gelijk gebeld en laten bezorgen dezelfde dag of de dag daarna. Al veel plezier van gehad en idd als je ergens wat langer bent is het prettig om het zelf te kunnen doen. Ik vraag wel of ze de machine niet voor 1 broek of een paar sokken laten draaien maar daar heb ik verder geen controle op , vandaar ook geen droger want dat kan idd behoorlijk oplopen in de electra kosten. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Sineke0 voor de lange reserveringen kan ik wel begrijpen dat een wasmachine een soort van must is. Ik had meestal korte reserveringen, dus een wasmachine was niet onderdeel van de aangeboden voorzieningen. Dit was overigens ook omdat mensen vaak alleen een paar sokken of 1 a 2 onderbroeken in de was gooien. Ik vond dit zo'n verspilling van energie, en het bracht mijn kosten ook omhoog 😅

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ze vroegen of je dat 'even' wilde plaatsen @Wim-En-Lia0??

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy Ja dat klopt en meteen een airco erbij, ik heb ze laten weten dat we een goede ventilator hebben staan en dat er 2 ramen en een buitendeur in de studio zijn die open kunnen voor frisse lucht. @Sineke0 Nu staat er een vaatwasser en dat vinden de meeste gasten heel fijn, over het algemeen hebben wij geen gasten die zo lang blijven. Nu hebben we gasten voor 11 nachten die hier naartoe zijn gekomen voor familie bezoek (dat komt heel regelmatig voor) en we merken dat ze dan bijna nooit vragen om waszakken, waarschijnlijk nemen ze hun was dan even mee naar opa en oma of zo 😉

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Wim-En-Lia0 @Quincy ik vind dat nogal een vraag hoor. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de eisen en verwachtingen van sommige gasten ook wel belachelijk vind hoor. Wij hebben wasmachine, droger en vaatwasser staan, mag gratis gebruikt worden. Wat ik wel vraag is dat je filters schoonmaakt, condensbak leegt etc. En dat is soms nog teveel gevraagd. Terwijl ik dat persoonlijk niet meer dan normaal gedrag vind, ik maak mijn eigen droger ook altijd schoon na gebruik. Ook wel zo veilig trouwens, om het stof uit het filter te halen... Airco lever ik ook niet, er staat een ventilator en je hebt een eigen stuk tuin met meubilair dus gasten kunnen buiten gaan zitten als het warm is. Je kunt toch ook niet alles altijd maar regelen voor gasten? Het is toch oké om ergens een grens te trekken? 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Klarieke0 Ja zo is het ook hoor, ze kunnen bij ons ook lekker de tuin in dus ik vindt het prima zo. Op het ogenblik hebben we ook gasten dat je denkt moet dat nu zo....

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Wim-En-Lia0 ik had laatst gasten die in 4 nachten alle handdoeken uit de kast hadden gebruikt. (ik leg er altijd per persoon 2 klaar). Dat zijn er toch een stuk of 11. Nu was ik ze en dan is het klaar, maar ik vond het wel opvallend veel. Ik weet niet of ik wil weten wat ze ermee gedaan hebben... 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Klarieke0, ik ben ook benieuwd...

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy Ik kan het ze nog vragen, zo van hé, wat was dat nou met die handdoeken😉.

 

Vandaag krijg ik mijn ouders voor drie weken als die aan het t eind alles gebruikt hebben heb ik daar wel begrip voor, maar mijn moeder kennende ligt dan juist alles netjes schoon in de kast 🙂

 

Er zit zo'n verschil in gasten! 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf