Welke vragen stel jij aan potentiële gasten voordat je hun verblijf bevestigt?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welke vragen stel jij aan potentiële gasten voordat je hun verblijf bevestigt?

Hallo iedereen,

 

We zijn op zoek naar tips voor welkomstberichten. Voordat een boeking wordt bevestigd, stellen veel verhuurders hun potentiële gasten graag een paar vragen, zoals waarom ze naar de omgeving reizen. Dit kan een geweldige manier zijn om jezelf voor te stellen, om mogelijk aan de verwachtingen te voldoen en om je te helpen om hen beter te leren begrijpen over hun mogelijke verblijf.

 

Welke vragen stel jij graag aan potentiële gasten voordat je hun verblijf bevestigt? Waarom vindt jij dit nuttig?

 

We horen graag jouw input voor een toekomstig artikel.

 

Bedankt!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Ik weet dat niet iedereen er zo over denkt, maar gelukkig krijgen wij tegenwoordig vrij weinig aanvragen. Eigenlijk is het tegenwoordig bijna altijd meteen een boeking middels Direct Reserveren.

Aanvragen kosten ook gewoon tijd, terwijl bij ons dan maar zo’n 30% ook daadwerkelijk reserveert.

Meestal kan ik ook wel meteen uit een aanvraag opmaken of het eventueel tot een reservering gaat leiden – of niet.

 

Dus welke vragen wij stellen bij een aanvraag, is per geval verschillend. En hangt helemaal af van de inhoud en de toon van de aanvraag zelf. Soms is het vermakelijk en soms is het domweg gewoon flauwekul of zelfs hondsbrutaal!

Als de gast een redelijk kaal profiel heeft, dan stel ik uiteraard wel de vraag of ze iets meer over zichzelf willen vertellen. Want je wil toch wel graag in ieder geval iets over zo’n gast weten, voordat je verder gaat.

 

Bij een bevestigde reservering, gebruiken wij een standaard lijst met vragen en additionele informatie.

Die lijst passen we uiteraard wel per boeking aan, op basis van de reeds verstrekte informatie.

Standaard is natuurlijk: Hoe laat denken jullie te arriveren en hoe gaan jullie reizen + eventueel vluchtgegevens (ook in verband met de check-out). En als er kinderen bij zijn, dan vragen wij of we onze extra veiligheidsvoorzieningen eventueel aan moeten brengen voor aankomst en dat soort zaken.

Ook vragen wij waarom ze bij ons gereserveerd hebben en waarom ze voor ‘onze’ stad gekozen hebben. De laatste vraag hebben we enige tijd geleden toegevoegd, omdat Airbnb soms accommodaties laat zien, die een behoorlijk stuk verder van de gekozen bestemming af liggen.

En een gast die eenmaal geboekt heeft en eigenlijk in een stad 40 kilometer verderop had willen zitten. Is niet bepaald een basis voor een hele goede ervaring!

Ook maak ik uiterst duidelijk, dat ik goede communicatie zeer op prijs stel.

En dat gaat dan tegenwoordig ook best wel een stuk beter. In het verleden kon dit namelijk soms bijna een drama zijn. Niets van zich laten horen en dan op de ochtend van aankomst: Paniek!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf