Wie kan me helpen? ik heb een vraag over de belastingen, dien ik mijn inkomsten aan te geven?

Dorothée24
Level 2
Melle, Belgium

Wie kan me helpen? ik heb een vraag over de belastingen, dien ik mijn inkomsten aan te geven?

Ik ben gestart als verhuurder in september, ben ondertussen al superhost en de reserveringen stromen binnen... 

Wat nu met de aangifte? hoeveel zou ik hier op belast worden? of dien ik het niet aan te geven? 

Alvast bedankt om me hierin te helpen! 

Dorothée 

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Dorothée24,

 

Hoe het met de belastingen zit, verschilt van land tot land (dus ik weet niet hoe het precies werkt in België). In de regel pikken nationale overheden en de gemeenten graag een graantje mee, van de inkomsten uit Airbnb verhuur (om dan vervolgens in de media luidkeels te roepen dat ze zich fel keren tegen de maatschappelijke problemen die zouden ontstaan zijn door Airbnb & Co).

 

Wellicht dat je deze vraag beter bij een accountant neer kunt leggen.

Vergelijkbare vragen komen hier best nog weleens voorbij.

Aan de andere kant, zitten er ook veel van je landgenoten op deze Community, dus die zouden je ongetwijfeld enigszins verder moeten kunnen helpen.

 

En wellicht als je eenmaal weet hoe het precies in België werkt. Dat je het dan hier ook wilt posten. Zodat een ander er dan ook nog wat aan heeft.

 

Ps.

Ontzettend goed van je, dat je binnen een maand al Superhost bent!

Succes ermee!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf