aantal huurders overschreden

Bram14
Level 1
Haarlem, Netherlands

aantal huurders overschreden

Ik krijg zojuist een boeking voor 6 personen in mijn huis. Mijn huis is echter ingesteld op een maximum van 5 personen. Nu wil hij het gewoon door laten gaan maar als ik annuleer kost het mij geld en krijg ik allerlei negatieve acties van AirBnb. Door laten gaan is geen optie. Iemand hier ervaring mee? Het is van de gekke dat ik hier voor op zou moeten draaien. Het staat erg duidelijk in de voorwaarden. 

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Bram14 , 

In het boekingsformulier moet het aantal gasten worden opgegeven, het maximaal bij jou op te geven is 5. Dat aantal staat dan ook in de reservering. Je gast zal zelf moeten annuleren als hij met meer personen wil komen dan geboekt is (en boven het maximum is). Dat kan hij echter zonder kosten binnen 48 uur doen (staat in je advertentie).

 

NB je hebt je slaap-faciliteiten niet in de advertentie staan, die zou ik zeker nog even toevoegen, zijn opties in de setup van de advertentie.

Met vriendelijke groeten, Emiel

Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

Hallo Emiel,

 

Wat als de huurder toch weigert te annuleren, en toch met 6 personen afkomt?

Hetzelfde geldt voor huurders die weigeren identiteitsgegevens te verstrekken, voor huurders die aangeven veel later te zullen uitchecken dan huisregels toelaten, voor huurders die toch ondanks huisregels een 'klein braaf hondje' zullen meenemen, of die aangeven dat ze de opgegeven bijkomende kosten weigeren te betalen?

 Je zit al heel snel aan 24 of 48 u, zeker als er heen en weer eerst enkele vragen gesteld worden.

 

Ik zie maar één mogelijkheid: direct reserveren uitschakelen en als gevolg omlaag tuimelen in de zoekresultaten?

 

groetjes,

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf