advertenties aan elkaar koppelen

Hilde11
Level 2
Ypres, Belgium

advertenties aan elkaar koppelen

Hallo,

Eindelijk is het mogelijk om mijn 3 advertenties bij airbnb te koppelen om geen dubbel boekingen te hebben. Gedaan met ongerust zijn of ik  al dan niet onmiddellijk mijn andere kalenders manueel heb aangepast.

Maar nu ondervind ik een ander probleem. Als het gaat om een boeking verloopt alles vlot.

Maar.... als ik op één van mijn kalenders een datum of data's zelf op onbeschikbaar zet (blokeren dus) wordt dit niet automatisch aangepast aan de kalenders van mijn  overige advertenties Dus moet ik weer heel oplettend zijn, en onmiddellijk manueel die 2 kalenders manueel aanpassen. Dus het systeem van meerdere advertentiekalenders koppelen is  niet optimaal.

Iemand hetzelfde voor, of heb ik iets verkeerd aangeklikt?

groetjes hilde uit Ieper.

5 Antwoorden 5

Hallo, ik heb ook advertenties gekoppeld en ook bij mij worden blokeringen niet doorgevoerd. Ook kan ik de functie niet meer terugvinden, Kan je me svp vertellen hoe ik advertenties koppel om dubbele boekingen te verkomen?

Wiet-and-Carola0
Level 2
Gronsveld, Netherlands

Ik was ook blij met de koppelmogelijkheid, maar het werkt nog niet optimaal. Onze situatie: we bieden in onze carréboerderij 2 woningen aan. De ene De-Cour Anna is voor max. 6 en de andere, De-Cour Rosalie voor max. 8 personen. Ik heb een derde vermelding gemaakt De-Cour compleet voor max. 14 personen. Zo worden we ook gevonden door mensen op zoek naar accommodaties voor 9 tot 14 personen. Wat goed gaat: ik blokkeer een paar dagen bij Anna en De-Cour compleet wordt automatisch ook geblokkeerd. So far so good, echter, ik check voor de zekerheid of het bij Rosalie openstaat en zie dat ook daar de blokkering is doorgevoerd. Die kon ik vervolgens wel weer handmatig aanpassen en vrijgeven. Dat had gelukkig geen consequenties voor de overige twee kalenders.

Wiet-and-Carola0
Level 2
Gronsveld, Netherlands

@Hilde0Ik zag dat een blokkering niet op het zelfde moment naar de gekoppelde advertentie wordt doorgezet. Na een korte tijd was dat wel het geval. Benatwoordt dat jouw vraag?

 

Waaraan kun je zien dat alle drie de advertenties zijn gekoppeld en dat één er van een boeking heeft? Wat zijn de herkennings tekens of letters. Wij hebben 3 appartementen a ; b ; c.

Met vriendelijke groet,

Frans

**

**[E-mail address hidden due to safety reasons - Community Center Guidelines]

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Frans26,

 

Het koppelen van advertenties, doe je door middel van het koppelen van de kalenders.

Stel je hebt 2 afzonderlijke 1-kamer accommodaties en die wil je ook gezamenlijk kunnen gebruiken als 1 2-kamer accommodatie.

 

Dan dien je de kalenders zo te koppelen, zodat:

  • Boeking van 1-slaapkamer accommodatie “A” ook zal leiden tot blokkade van de 2-kamer accommodatie.
  • Boeking van 1-slaapkamer accommodatie “B” ook zal leiden tot blokkade van de 2-kamer accommodatie.
  • Boeking van de 2-kamer accommodatie zal leiden tot blokkade van zowel 1-slaapkamer accommodatie “A” als 1-slaapkamer accommodatie “B”.

 

Als je er voor zorgt dat de advertenties van alle 3 accommodaties duidelijk afzonderlijk herkenbare titels hebben. Dan weet je dus precies welke accommodatie geboekt is, als er een bevestiging binnenkomt.

 

Zelf heb ik er verder geen ervaring mee.

 

Ps.

Ik zou je profiel enigszins aanvullen als ik jouw was. Het bevat nu wel erg weinig informatie (zo ongeveer het absolute minimum).

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf