annuleren/wijzigen lange termijn reservering

Christine1038
Level 1
Ruurlo, Netherlands

annuleren/wijzigen lange termijn reservering

Dag allemaal,

 

Ik heb voor het eerst mijn huis verhuurd voor 3 maanden. Mijn gast arriveert over 1 week. Weet iemand hoe zit het met annuleren en wijzigen op inititatief van mijn gast. Het gaat hier dus om een zgn "long-term reservation". Nu wil mijn gast haar laatste maand annuleren. Kan mijn gast op dit moment kostenloos haar laaste maand verblijf annuleren door haar reservering te wijzigen? Er staat nl in het regelement Airb BNB dat indien de uitcheckdatum verder is dan 30 dagen voor moment van wijzigen de wijziging automatisch wordt toegepast. Terwijl er ook staat dat de verhuurder moed goedkeuren indien de incheckdatum <30 dagen voor aankomst ligt. Wat is nu bovenliggend en welke voorwaarden weegt het zwaarst? Bedankt alvast!

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Christine0 

Het komt er op neer dat de gast een "opzegtermijn" heeft van 30 dagen, dus altijd 1 maand moet betalen. In principe kan de gast dus de laatste maand annuleren, mits wijziging tijdig is doorgegeven, echter met dien verstande dat als dit binnen 30 dagen gedaan wordt voordat gast in-checked, de verhuurder de wijziging moet goedkeuren, meer:

Hoe werkt het wijzigen en annuleren bij langetermijnreserveringen?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf