annuleren

Raoul5
Level 1
Amsterdam, Netherlands

annuleren

Beste collega verhuurders,

 

Een half jaar na de eerste keer dat we verhuurden, heb ik gister weer een aantal data opgegeven waarop wij ons appartement verhuren. Vandaag kreeg ik een email dat er een BEVESTIGDE booking tot stand is gekomen. Nogal vreemd omdat ik helemaal niets heb bevestigd. Ik heb de reservering toen geannuleerd, ook al omdat degene die wilde huren niet voldeed aan de door ons gestelde voorwaarden. Tot mijn verbazing heeft airbnb na de annulering de betreffende data geblokeerd. Hoe zorg ik ervoor dat dit gecorrigeerd wordt, zodat ik de dagen opnieuw beschikbaar kan stellen?

 

Mvg,

 

Peter 

4 Antwoorden 4
Yvonne50
Level 2
São Brás de Alportel, PT

Ik begrijp je probleem. Grotendeels woon ik in Portugal en ben Nederlandse. Ik heb mij opgegeven bij Airbnb op donderdag 11 augustus j.l. omdat ik een mooie woning heb met zwembad in de Algarve. De volgende dag had ik  9 aanmeldingen, maar ongelukkiger wijze, had ik s´avonds laat het bericht gekregen dat mijn laatste Oom wonende in Nederland was gestorven . Omdat ik zijn Executeur ben, moet ik hiervoor naar Nederland vliegen, waar ik momenteel ook ben. Dus heb ik alle aanmeldingen, waaronder 2 defenitieve moeten afzeggen. Deze laatste heb ik telefonisch benaderd in Duitsland en Oostenrijk en ook nog via de officiële weg. Ik heb toen maar meteen Airbnb willen opzeggen, maar nu ik mijn computer net heb geopend, zie ik dat opnieuw aanmeldingen heb. Op deze manier loop ik het risico dat ik wel een hele hoge boete krijg, maar voor mij is het overmacht. Ik wilde deze Firma ook telefonisch benaderen, maar ook dit lukt mij niet. Dus al met al, heb ik toch de indruk dat alles niet loopt zoals het moet zijn. 

Ik krijg zelfs de indruk dat de meeste winst zit in de boetes die ze hanteren. 

Sterkte met alles en ik verneem graag hoe een en ander is verlopen.Groeten Yvonne Koster.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Airbnb biedt de mogelijkheid om in specifieke gevallen de annulering door hen te laten doen. Als je ervoor in aanmerking komt (en daarvan lijkt me toch wel sprake), heeft het geen consequenties voor je.

Hans207
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Beste mensen,

IK maak diverse keren het volgende mee. Ik boek en betaal een woning. Een maand later cancelt de verhuurder zonder duideliijke reden de boeking en moet ik opnieuw zoeken  en wachten of ik mijn geld terug krijg. Wat zijn de regels waar aan een verhuurder zich moet houden. Is de betaalde reservering een contract.  

Dank al vast voor het antwoord.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Hans207 

Een verhuurder kan een reservering annuleren, maar wordt daar wel voor gestraft door Arbnb.

Als je interesse hebt om dat te lezen: https://www.airbnb.nl/help/article/990/

Dus men zal niet snel annuleren. Overigens krijg je dan wel je geld terug.

Een reservering is vorm van contract, maar kan door beide partijen worden ontbonden (middels annulering), al dan niet met bepaalde financiele consequenties (huurder) en/of "straf" (verhuurder)

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf