annulering bij aankomst

Rinus0
Level 1
Wernhout, Netherlands

annulering bij aankomst

We hebben onze kamer en gedeelde ruimtes verhuurd voor een maand. In de chat voorafgaand aan de definitieve reservering hebben we de accomodatie toegelicht en vermeld hoe de bedden zijn gesetteld. Nu komen de gasten en vinden de ruimte toch te klein. Zij willen de reservering volledig annuleren. In hoeverre moet ik hiermee akkoord gaan? Ik weet niet of en hoelang/vaak ik de komende maand de ruimtes kan verhuren.

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Rinus0 ,

De gast heeft de vrijheid om te annuleren. Daar is je accoord niet voor nodig. Dat kost de gast wel geld, hoeveel is afhankelijk van de  annulerings voorwaarden.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Rinus0,

 

@Emiel1 heeft helemaal gelijk.

Echter nog wel even een kleine, maar niet onbelangrijke nuance: Als de gast eenmaal enige tijd verbleven is, dan krijgt die altijd de mogelijkheid om een beoordeling achter te laten!

Dus probeer er wel altijd voor te zorgen dat je tot een goed vergelijk komt met de gast, alvorens je afscheid neemt van elkaar.

Want anders dan kunnen de consequenties weleens verder strekkende gevolgen hebben 😞

Dus probeer uit te vinden, wat de gast reël vindt. Om het verblijf voortijdig te beëindigen.

Het kan dus financiële consequenties hebben, maar dat heeft een slechte beoordeling ook!

Een simpel flesje wijn of iets dergelijks, kan wonderen doen, bijvoorbeeld.

 

Succes!

Rinus0
Level 1
Wernhout, Netherlands

@Cor3@Emiel1 dank voor jullie reacties. De klant hebben we verwezen naar Airbnb beleid. Het was een reservering van een bedrijf voor hun personeel. Zij vonden de ruimtes niet geschikt en waarschijnlijk ook terecht. We vinden het jammer dat we de gasten niet kunnen hosten maar het bedrijf komt mogelijk nog een keer terug met ander personeel. Thnx voor de tips en suggesties

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf