Annulering

Gerdie0
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Annulering

Hallo collega’s,

Gast A boekte precies in dezelfde periode waarin gast B een optie had onder de naam van zijn collega C. Dit had te maken met de vergoeding door het bedrijf waardoor hij uitgezonden werd en zijn collega had een account. Ik had deze periode voor C geblokkeerd, maar dat duurde wat langer dan 24 uur omdat B  afhankelijk was van C. Ondertussen had A het weekend van 12/13 januari geboekt omdat de blokkade na 24 uur was opgeheven.

Ik nam contact met ABB op wat ik moest doen. Ik kreeg bericht dat het weekend van 11 / 12 januari weer gedeblokkeerd zou worden maar dat is nooit gebeurd. Ik heb  zelf de reservering van B in tweeën gesplitst; vóór 12 en na 13 januari, maar zie nu dat ik toch gestraft ben omdat het aantal annuleringen te hoog zou zijn. Ik heb nog nooit iets geannuleerd. Het is om puur technische redenen fout gelopen en het wordt mij aangerekend dat ik zo correct mogelijk wil handelen.  Ik zou het vervelend vinden als ik hierdoor de waardering van superhost zou mislopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Groet, Gerdie

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Gerdie0,

 

Je verhaal is me niet geheel duidelijk.

Wat ik er wel uit afleid, is dat je gebruik gemaakt hebt van de functie: ”vooraf goedkeuren (met 24-uur blokkade van je kalender)” op een aanvraag van Gast B/C.

Echter omdat zij meer dan 24 uur nodig hadden om te boeken, is die optie verlopen.

Waardoor Gast A dus nadien wel kon boeken (Reservering).

 

Op de een of andere manier hebben je handelingen kennelijk geleid tot een annulering van de reservering van Gast A.

 

Als ik jouw was, dan zou ik als de wiedeweerga contact opnemen met Airbnb.

Het geval uitleggen, en dat dit dus zeker niet de bedoeling was.

Want anders dan ga je door dit geval, inderdaad je Superhost vaantje voor een jaar verliezen (+ de overige consequenties).

 

Succes!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Gerdie0, heb je uiteindelijk contact opgenomen met Airbnb? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf