arrogantie airbnb

John961
Level 1
Saint-Julien-de-Lampon, France

arrogantie airbnb

Na een eerste minder goede recentie van gasten die totaal niet lekker in hun vel zaten ontvingen we een mail van airbnb , dat zij bij een herhaling van een slechte recentie maatregelen kunnen nemen, door ons tijdelijk op non actief te zetten.  Wat een arrogantie c.q brutaliteit. Is dit nu een incident, of hebben meer verhuurders hier mee te maken. 
 
 
37 Antwoorden 37
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Veel emails van Airbnb worden automatisch verstuurd. Dat kan wel eens onpersoonlijk overkomen. En inderdaad, bij slechte recensies doet Aribnb liever geen zaken (meer). Dat is een nogal strikt standpunt, maar het is wel helder. Het is aan uzelf hoe u daar mee om wilt gaan, zonder meteen termen als arrogantie en brutaliteit in stelling te brengen.

 

met vriendelijke groet,

Emiel

Richard432
Level 2
Xaló, Spain

Volkomen gelijk , huurders krijgen overal gelijk in.

Reden is dat zijn meer % betalen dan verhuurders.

Zelfs als ze verhuur termijn binnen 24 uur aanklagen en tenonrichte krijgen zij geld retour en wij niks.

Daarna kunnen ze nog op alles 1 ster geven en word jouw advertentie op pauze gezet.

Schande en na 12 jaar nooit klachten , nu vooral Fransen met vieze trucken WIFI printje en liegen dat het niet werkt.

Terwijl andere gasten van airbnb en homeaway wel alle toegang hebben.

Nee deze gast had niet gelezen en dacht voor 140 per dag hele villa voor 4 personen met privé zwembad had.

Dus bedenk je vlucht route en worden door airbnb Frankrijk geholpen.

Wij midden in augustus 15 dagen geen verhuur.en verdiensten .

Tevens was de naam Caroline Ricozzi niet gecheckt en nooit gekomen man met 2 zoons en had plaatje van ex-vrouw 7 jaar gescheiden , maar op Airbnb gezet 25 juni 2017 en voor het eerst een boeking geplaatst.

Nee arrogantie is juiste woord , lossen niks op en dreigen heel snel.

 

Richard Jalon Spanje.

Wilma130
Level 1
Rhenen, Netherlands

Mijn ervaring is dat gasten onredelijke recensies geven waar niets tegen te doen is. Ben zelf getuige van klanten geweest waarvan ik voor 100.000% zeker weet dat accommodatie schoon is en toch geven ze in een recensie 1 ster voor netheid. 

Ook cultuurverschillen geven een wereld van verschil in recensie. Duitse klanten geven meer eerlijke beoordelingen dan bijv. Nederlanders.  Als een Nederlander iets goed vind op een schaal van 1 - 10 dan geven zij altijd een 8 of een 9 maar een 10 nooit want gedachte erachter is immers dat een product of dienst nooit 100 % is. Onze oosterburen geven wel een 10 oftewel 5 sterren. Ook heb ik het idee dat Airbnb niet kijkt naar de commentaren van de recensies. Klant geeft bijv. 4 sterren in de tekst schrijft hij vervolgens: Super schoon huisje en enorm genoten van een fijne vakantie. Daar gaat het uiteindelijk om en niet alleen naar de cijfertjes kijken Airbnb.

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Om onredelijke beoordelingen te voorkomen, leg ik de gasten altijd uit hoe het rating systeem van AirBNB en andere websites werkt.. Ik heb daar een standaard document voor, ondersteund door plaatjes
Dan gaat een wereld voor ze open.
Onervaren reizigers denken namelijk dat het cijfer 8 of 4 sterren al heel goed is. In het ratingsysteem word je daar als host behoorlijk op afgestraft.

@Wilma130

Wilma130
Level 1
Rhenen, Netherlands

Zou U mij dit document misschien toe willen sturen, dit zou voor mij goed kunnen helpen.

 

Groetjes Wilma

**

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Zit in je email

Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

@Bob297 

 

Zou je mij ook dat standaard document willen mailen?

Waarvoor dank!

 

Met vriendelijke groet,

Linda 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

als je me je email adres geeft dan zal ik het sturen

@Linda3242 

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Bob297 Heb je dat document voor mij? Ik heb allemaal gasten die aangeven zeer tevreden te zijn en 4 sterren geven. Nu staat er op mijn dashboard dat ik 'recente lage beoordelingen heb' en dat voelt toch onterecht! Hoor het graag, thanks! 

@Bob297  zou ik dit document wellicht mogen ontvangen? Ik heb zojuist met gasten hetzelfde gehad. Super verblijf gehad, aardige host, netjes, attent en dan op alle punten geven ze 4 sterren en dus duikel ik nu flink naar een 4,7. 
ik zou graag op een vriendelijke manier de manier van recensies en de impact duidelijk willen maken aan onze gasten. 
wellicht kan je helpen? 
groet

marike 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Hi Marike,
Als je me je email adres geeft, dan stuur ik je dat ducument
vr.gr.
Bob

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Hai @Bob297 ,

 

ik zie dat je al heel wat verzoekjes hebt gekregen, maar mag ik vragen of je mij dat document ook wilt sturen? Je voorbeeld van de nederlanders is heel herkenbaar😀 mijn emailadres is [...] als je het wilt sturen heeel heel erg dank je wel. Groetjes Katja

 

 

[Persoonsgegevens verwijderd voor veiligheidsdoeleinden]

Groetjes Katja

Hoi Bob, hier nog een verzoekje om dat document te delen. Ik hoop dat je nog een keer dit wil sturen aan een mede host. Groet van Peter

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Peter3136 Je moet Bob even taggen met @Bob297 anders ziet ie je berichtje niet.

 

@Bob297 Even een update. Je bestandje works like a charme! Sinds ik het in mijn boekje heb gedaan geen 4 sterren meer gehad. De review voordat ik het bestandje had neergelegd was weer een ietwat zuur. In de recensie schrijven dat de locatie absoluut een topper is en vervolgens vier sterren geven op locatie. Grmbl. Nou ja, het is. overall was nog steeds een 5 dus ik mopper niet, maar kijk wel even scheef dan zeg maar. En bij de weg .... niemand heeft er nog iets over gezegd dat dat in het boekje zit als uitleg.

Groetjes Katja

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf