bedrijfsindentiteit

bedrijfsindentiteit

Kan iemand mij helpen wat ik prcies moet doen met de mail die nu via airbnb komt over bedrijfsidentiteit, ze vragen om een registratie nummer die ik ergens moet kunnen vinden maar ik heb geen idee wat hiermee bedoeld word??

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Arjanne0,

 

Ik ken de regelgeving in Rotterdam niet. Wel weet ik dat de overheid overweegt om in heel Nederland met verhuurderslicenties te gaan werken (veroorzaakt door oa de commotie in met name Amsterdam, in verband met Airbnb).

 

Als je aangeven hebt, dat je bedrijfsmatig verhuurt. Dan is het ook mogelijk om je bedrijfsgegevens aan je profiel of advertentie toe te voegen. Met wellicht je KvK nummer.

 

Wij verhuren in Portugal, en daar ben je verplicht om in iedere online advertentie, je verhuurderslicentie nummer te tonen. Het achterwege laten van dat nummer is strafbaar.

 

Het is overal ter wereld hetzelfde liedje:

Alle overheden ter wereld willen dolgraag inzicht in de financiële gegevens van verhuurders, van Airbnb krijgen. Airbnb weigert dit vooralsnog. Alleen niet in de USA en kennelijk is het ook de Deense overheid inmiddels gelukt om direct inzicht te krijgen bij Airbnb.

 

Zo ongeveer alle andere overheden, trachten op diverse andere wijzen inzicht te verkrijgen in de bedragen die gemoeid gaan met Online verhuur.

 

Zo’n verhuurderslicentie is daarbij vaak de eerste stap 😞

 

Overheden zijn doorgaans zeer begaan met de sociale consequenties van Online verhuur. Maar aan de andere kant, kunnen ze vaak niet wachten om te beginnen met het innen van belasting over diezelfde verhuur.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf