boete bij annuleren

Esther36
Level 2
The Hague, Netherlands

boete bij annuleren

Hallo,

Ik had vandaag een reservering als verhuurder maar ben plotseling ziek en niet in staat om de kamer gereed te maken. Ik heb toen tegen de gast gezegd dat hij wellicht beter een andere plek kan boeken en als het niet zou lukken dat we wel een oplossing zouden vinden. Ik heb airbnb gebeld om te cancellen. Nu krijg ik ineens een mail over een boete. Ik kan nergens vinden wat de hoogte van z'on boete is. Ik kreeg tijdens het gesprek met de klantenservice ook de indruk dat het in mijn situatie niet van toepassing was. Nu lijkt het wel zo maar er wordt niet gezegd om wat voor bedrag het gaat. Heeft iemand hier ervaring mee?

5 Antwoorden 5
Mieke0
Level 8
Amsterdam, The Netherlands

Airbnb is idd heel streng als je volgens annuleert zonder een geldige reden. 

De meeste hosts zoeken dan ook een oplossing buiten Airbnb om.

De boete wordt van je eerst volgende boeking afgehaald en is meestal € 50,-.

Op do 23 juni is er een workshop voor mensen die net beginnen in Amsterdam.

Je leert dan ook wat anderen kennen en dan bouw je vanzelf een kring op die je uit de nood helpt zodat als je weer ziek wordt een andere host of de gast overneemt of je komt helpen thuis.

Mieke

Jaap3
Level 1
Leusden, Netherlands

Wij accepteren uitsluitend 2 nachten + reserveringen. Hebben dit ook aangegeven in onze voorwaarden. Niettegenstaande dat, komen er aanvragen voor 1 nacht. Als wij die afwijzen krijgen we tot onze verbazing een boete van € 90,- . Reden om ons abbonnement bij AirBnB te heroverwegen. DE vraag is wat doen we met aanvragen die niet aan onze voorwaarden voldoen.  Zijn er ook collega's die deze ervaring hebben? Graag reactie info at sluithekbnb punt nl

Anne-Marie356
Level 1
Antwerp, Belgium

Ik maakte hetzelfde mee. Ik  annuleer omdat ik corona had . Nu bij de volgende betaling was er meer dan €80 af. Ik weet niet hoe ik dat kan goed maken.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Anne-Marie356 

In dat geval gelden de (boetevrije) annulerings voorwaarden volgens de

 

Voorwaarden-bij-verzachtende-omstandigheden-in-verband-met-het-coronavirus-covid19

 

"Reserveringen voor accommodaties en Airbnb-ervaringen die na 14 maart 2020 zijn gemaakt, vallen niet onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden, behalve wanneer de gast of host daadwerkelijk met COVID-19 besmet is"

 

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

heb je contact opgenomen met Airbnb en gezegd dat je moet annuleren omdat je corona hebt?
Of heb je alleen maar geannuleerd?

@Anne-Marie356 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf