borg innen: hoe doe ik dat en kan dat geautomatiseerd?

Karin187
Level 2
Noordwijk, Netherlands

borg innen: hoe doe ik dat en kan dat geautomatiseerd?

Beste mensen

Op de verhuur van ons huis zit een borg van 300 euro die mensen weer terugkrijgen na het uitchecken wanneer het huis er normaal uit ziet :). Dit na aanleiding van een slechte eerdere ervaring. Wee iemand hoe zo'n borg geind wordt en of dat via airbnb verloopt? Ik heb het daar wel ingevuld maar geen idee hoe dat aan de achterkant verloopt. En zo ja hoe verloopt dit proces? Zo nee, wat is dan een goede manier om dat te doen? 

 

groetjes Karin

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Karin187,

 

Volgens mij kan dat niet, en anders eventueel via het resolutiecentrum (Knop Geld sturen of Aanvragen).

In sommige advertenties kom ik weleens de melding tegen dat de borg, gedurende check-in in cash voldaan dient te worden. En dat de gast deze tijdens de check-out weer terug krijgt. Als er verder geen problemen geconstateerd zijn.

Dit is echter niet geheel in lijn, met de spelregels van Airbnb.

En als je deze wijze van werken hanteert, zorg er dan voor dat dit ook duidelijk in je advertentie staat. En dat de gast zich er geheel bewust van is!

Want niet iedere gast zal deze wijze van werken wellicht helemaal waarderen.

Het kan toch vragen oproepen, vandaar.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Karin187 ,

De de door jou vastgestelde borgsom wordt niet daadwerkelijk door Airbnb ge-ind bij het maken van de  reservering. Hij blijft in de achtergrond wel aanwezig om een beroep op te doen bij schade, etc..

Lees meer: https://www.airbnb.nl/help/article/264/

met vriendelijke groet, Emiel

Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Volgens mij is het tegen de richtlijnen van airbnb in om zelf borg te innen, hier is dus ook geen pasklare mogelijkheid/optie voor. Wel kun je het inderdaad via het resolutie centrum innen of cash vragen bij aankomst/inchecken, maar zorg dat je dit vermeld richting gast van te voren.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf