censuur in het berichtencentrum

Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

censuur in het berichtencentrum

De laatste tijd - of ligt het aan die 48u regel - is het bijna onmogelijk om nog deftig met gasten of potentiële gasten te communiceren via Airbnb berichtencentrum.

Bijlagen versturen lukt sowieso niet. En als het lukt, ben je nooit zeker of de bijlage wel aankomt. Wat het hele systeem onbruikbaar maakt (je krijgt geen foutmelding)

Telefoonnummers worden weggeknipt

Mailadressen worden weggeknipt

Links naar het www worden weggeknipt

zelfs woorden als 'google' worden weggeknipt

...

 

Hoe kan je nu anno 2018 deftig met gasten communiceren als je op die manier helemaal monddood wordt gemaakt?

Wij communiceren in omwegen, bijvoorbeeld: zoek ons huisje op via de bekende zoekrobot, en gebruik de contactgevevens die je op die manier kan vinden.

Gevolgd door een hoop excuses want het komt allemaal wel erg belachelijk en amateuristisch over.

Het gaat mij vooral om het bezorgen van tips, handleidingen, kaartjes, packlist enz..

 

Het zou wel kunnen dat - eens gereserveerd - alles wat vlotter verloopt. Maar het is die onzekerheid die vervelend is. Die onzekerheid maakt dat ik het berichtencentrum niet kan gebruiken.

 

Je zou kunnen argumenteren: alle nodige info moet in de ad staan. Maar dat lukt ons gewoonweg niet, en wij willen meer info aanbieden. Bovendien - weten we allemaal - worden de ads niet grondig doorgelezen door de (potentiële) gasten.

 

Wie heeft tips?

 

bedankt!

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Steven,

Airbnb maakt een heel duidelijk onderscheid tussen Informatie-Aanvragen en Reserveringen!
Zolang er (nog) geen sprake is van een bevestigde reservering, doet Airbnb inderdaad aan Censuur (Dus berichten van het type: Informatie-Aanvraag)
Het ligt dus niet aan die 48 uur bedenktijd.
Op het moment dat er sprake is van een bevestigde reservering kun je wel gewoon telefoonnummers en dat soort zaken uitwisselen.

Om het nog wat onduidelijker te maken: Als je bijlagen wilt versturen, dan moet je het e-mail adres in de reservering gebruiken. Dus het automatisch gegenereerde e-mail adres in het domein: @Guest0.airbnb.com

En dus niet met een bijlage reageren op de mailtjes die je via Airbnb krijgt (Afzender: express@airbnb.com).
De bijlage mag kennelijk ook niet groter zijn dan 16 MB.
Ook heb ik wel eens gelezen dat niet altijd alle bijlagen aankomen.
Zelf heb ik een uitgebreid informatiepakket beschikbaar, dewelke ik via Google Drive beschikbaar stel voor bevestigde reserveringen.
Je kan ook andere cloud-oplossingen hier voor gebruiken, zoals Microsoft Onedrive & Dropbox.

Succes ermee!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf