direct reserveren

Karin206
Level 2
Kalmthout, Belgium

direct reserveren

Ik heb eens een vraag over het direct reserveren,want airbnb raad dat aan en men zegd ook dat het geen gevolgen heeft als je een

reservering weigerd,maar ik heb nu twee keer geweigerd en dan worden gelijk die dagen geblokkeerd.

Hoe kan dat dan?

Ook zegd airbnb als je vaak weigerd wordt je advertentie verwijdert,maar ik dacht dat jezelf mocht bepalen wie je wel of niet accepteerd 

in je eigen woning.

Ook wordt er iedere keer in een email gezegd dat ik kortingen moet geven omdat ik anders geen boekingen krijg,maar mijn prijs voor mijn

woning is al zo laag in vergelijking met wat ik te bieden heb en in vergelijking met andere woningen hier in de buurt.

Wie kan mij raad geven?

 

Vriendelijke groetjes,

Karin

2 Antwoorden 2
Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Direct reserveren is een soort van marketingstruc. Ze zeggen dat het helpt bij het verhuren want je komt waarschijnlijk iets hoger in de listings en huurders kunnen direct boeken waarbij ze dus niet op een akkoord hoeven te wachten. Maar ik heb ook eens geannuleerd en kreeg wel te maken met de gevolgen van 1. automatische recensie en 2 een jaar sowieso geen superhost. Waarbij ik elke keer die nare melding zie met dat ik 2 dingen heb om aan te werken.

 

Ik geloof dat je drie keer mag weigeren cq annuleren en dan alleen met de reden dat jij je niet fijn voelt bij de reservering of personen in kwestie. Bijvoorbeeld omdat ze aangeven dat ze buiten jouw inchecktijd willen komen of omdat je het gevoel hebt dat ze je huisregels gaan overtreden. Als je annuleert wegens dubbele boeking of andere reden is het nog steeds een annulering met gevolgen. Zo heb ik het begrepen via een andere ondersteuningszaak waarbij een gast niet tot nauwelijks reageerde op mijn berichten. 

Karin206
Level 2
Kalmthout, Belgium

Hallo Kayleigh,

Bedankt voor u reactie en ik denk dat ik dat direct reserveren maar niet ga doen dan en wat de kkorting betreft daar denk ik nog even over na.

 

Vriendelijke groeten,

Karin

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf