enkele vragen als nieuwe verhuurder

Michiel9
Level 1
Neerijse, Belgium

enkele vragen als nieuwe verhuurder

als nieuwe verhuurder heb ik enkele vragen:

- wat is de betalingstermijn dat airbnb de verhuurder betaalt nadat er een boeking is gereserveerd.

- als ik de berekening maak tussen de huurprijs en wat je als verhuurder netto krijgt begrijp ik niet goed welke kosten er eerst in mindering worden gebracht.  ik heb gelezen dat er 3% wordt afgehouden van het verhuurbedrag maar in mijn geval is er meer afgehouden.  Weet er iemand welke kosten er nog afgaan?

- hoe kan je met specifieke vragen rechtstreeks bij airbnb terecht.  ik vind daar niks van terug op hun website.  het kan toch niet dat alle vragen via een publiek forum of chatsessie moeten gesteld worden... dat zou ik vreemd vinden.

 

alvast grote dank voor jullie antwoorden.

 

groeten,

 

michiel.

 

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Airbnb betaald meestal op de 1e werkdag nadat de gast is ingechecked. Daar krijg je ook elke keer bericht van. Ook wordt aangegeven wanneer het bedrag ongeveer op je bankrekening staat (men betaald vanuit Ierland en men houdt een ruime marge aan), echter in de praktijk staan bedragen meestal binnen 2 dagen op mijn bankrekening (NB Ik woon in Nederland).

 

Bij elke reservering of reserveringsaanvraag staat het netto bedrag wat je krijgt. Dat is de bruto huurprijs (de prijs die je in je advertentie hebt vermeld) minus de Airbnb-servicekosten die je moet betalen (ca 3,5%). Die bedragen worden beide ook vermeld.

 

Airbnb is een Internet bedrijf, dus veel zaken zijn zoveel mogelijk geautimatiseerd.

Als je er niet uitkomt kun je het beste de helpfunktie raadplegen.

Contact met Airbnb zelf is eigenlijk alleen nodig bij problemen, zoek in de helpfunktie op "contact". Of bezoek hun facebook-pagina of ga naar Twitter: @AirbnbHelp.

 

met vriendelijke groeten,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf