foute data geblokkeerd door AirBnB op boeking kalender

Nadine42
Level 4
Oppagne, Belgium

foute data geblokkeerd door AirBnB op boeking kalender

 beste collega verhuurders,

wij verhuren ofwel per kamer, ofwel het volledig huis via AirBnB.

ik heb een bevestigde boeking voor het volledig huis van 30/9 tot 2/10 en heb voor deze data de kamers manueel geblokkeerd.

Op de boekingskalender echter worden door AirBnB de data 29 en 30/9 als niet beschikbaar aangegeven, zowel voor de reservatie van het huis als voor de door mijzelf geblokkeerde kamerverhuur.

Heb reeds al het mogelijke geprobeerd om dit rechtgezet te krijgen maar niets werkt ; ook mijn verschillende pogingen om AirBnB te pakken te krijgen hieromtrent blijken onmogelijk.

ik heb hierdoor al bijna een - gelukkig nog tijdig vermeden - dubbele boeking gehad maar de geblokkeerde data moeten toch wel gecorrigeerd kunnen worden??

Kan iemand helpen vooraleer het te laat is..??

Alvast bedankt !

Nadine

4 Antwoorden 4

Beste Nadine,

Ik heb dit ook gehad en het is onmogelijk om contact te hebben met AirBnB. Zij ontvangen veel geld van zowel de huurder als de verhuurder en laten verhuurders onderling de problemen oplossen.

Bij mij wilde een huurder tweede kerstdag aankomen en nieuwjaarsdag weggaan. Deze aanvraag heb ik geweigerd omdat ik deze dagen graag met het gezin doorbreng. Ook blokkerd dit verhuur in de kerstweek en in de week van oud en nieuw. Op een voorstel de data aan te passen werd door de huurder niet gereageerd.

AirBnB meent deze data te moeten blokkeren omdat ik onterecht deze huurder zou hebben geweigerd...

Not amused.

Succes ermee,

Margot

Hallo

Nu 9 maanden later ervaar ik soortgelijke problemen.

Manueel heb ik data geblokkeerd maar toch krijg ik er boekingen op. Al de 3 e keer voor

de maand augustus die we eigenlijk helemaal vrij wilde hebben. 2 keer kon ik opvangen maar de 3e

valt in onze vakantie en die moest ik annuleren.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hier tegen kan doen. Airbnb krijg ik niet te pakken. Ik hoop dat

ze meelezen.

Eigenlijk kan dit niet. Dat iets fout gaat,  ok, maar totaal niet bereikbaar zijn, mag niet/kan niet.

 

groete,

Marc

 

 

 

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Je kunt airbnb gewoon telefonisch bereiken hoor

020 5222 333

 

Hou wel rekening met een wachttijd

Christine523
Level 1
Ghent, Belgium

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn agenda staat al sinds 3 maanden geblokkerd van 24 Mei 2017 tot en met 26 juni 2017. Heb daar ondertussen al 2 x een booking op gehad......en ofwel betaal ik de boete ofwel betaald de huurder de boete dit kan toch niet....

Er moet toch een geschillen platform bestaan, waardoor ge rechtstreeks met hen kunt communiceren....of de foute laten weten.

Wie kan mij helpen aub ?

Daarbij wordt je waarschijnlijk op een laag pitje gezet bij Airbnb....iets waar wij totaal geen weet van hebben of geen controle over hebben;

Haalt het ons status naar beneden......?

Groetjes 

Christine

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf