gast boekt en checkt in en vertrekt??

Flemming2
Level 2
Almere, Netherlands

gast boekt en checkt in en vertrekt??

we hebben een boeking snachts direct reserveren binnen gekregren. kamer op orde gemaakt. gast zegt om 4:20 te komen komt veel later begin avond. wandelen binnen vinden het huis fantastsich gaan naar hun kamer. douchen drinken het drinken op wat er staat en eten de paaseitjes op, beliggen het bed. Komen vervolgens weer naar beneden en melden dat ze te ver van amsterdam centrum zijn en weer vertrekken en locatie in amsterdam geboekt hebben. ze laten ons enigszins verrast achtermet onbevredigend gevoel. Ze hadden vooraf tips gevraagd en we hadden dus nog wat informatie voor ze verzameld. er stond duidelijk in advertentie vermeld dat wij 20-30 min van amsterdam centrum afzitten per trein. Ze kwamen met de taxi van schiphol. we hebben verteld bij check in dat er regelmatig treinen gaan en ook de bus is om de hoek. we hebben treinkaarten voor ze. ik ben beduusd en vind het toch ook eigelijk niet netjes. we hebben streng annuleren. moeten wij nu alles terug betalen? het is toch niet onze fout dat zij zonder ook maar in gesprek te gaan beslissen om te vertrekken met de mededeling dat onze gastvrijheid en locatie fantastisch is. ze vroegen geld terug. ik heb benoemd dat we streng annuleren hebben en dat ze al ingecheckt zijn. ze gaven aan dit wel verwacht te hebben.

2 Antwoorden 2
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Oh ja!! Heel irritant.

Zo heb ik ook eens gasten gehad die incheckten, niks aan het handje en ik ben later weg gegaan (ik verhuur kamers in mijn huis dus geen appartement) en toen kreeg ik een smsje dat de gasten wilden vertrekken en of ik terug wilde komen.
Dat heb ik gedaan en als reden kreeg ik te horen dat ze niet hadden verwacht dat er ook anderen in huis waren. Ik stond helemaal paf want dat is uit mijn advertenties echt wel duidelijk. 

En twee weken geleden nog eens, inchecken, en wegwezen deze keer zelfs zonder een reden te noemen. 

Ik heb een flexibel annulerings beleid en in beide gevallen heb ik 1 nacht wel uitbetaald gekregen. Dus of je terug moet betalen hangt van je annulerings beleid af, ik weet zo uit mijn hoofd niet precies wat de regels bij "streng" zijn. Maar airbnb neemt die beslissing volgens je annulerings beleid hoef je verder niets aan te doen.

wij hebben streng annuleren maar afgezien daarvan boekten ze op de dag zelf en dan zijn al die voorwaarden niet meer van toepassing. 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf