geen reacties meer na het vragen van informatie

Ilja1
Level 1
Huizen, Netherlands

geen reacties meer na het vragen van informatie

Ik maak vaak mee dat gast informatie opvragen en/of willen boeken. Wanneer ik dan antwoord of ze erop wijs dat ze kunnen boeken wanneer ze een volledige verificatie hebben laten ze niets meer horen. Dan moet ik dus 'weigeren' bij de regel 'anders' voer ik dan in dat ik niets meer van de aanvrager heb gehoord. Maar op de site zag ik dat Air bnb je advertentie kan stoppen wanneer je te vaak weigert. Is hier een oplossing voor want het komt best vaak voor dat de gasten de huisregels niet lezen en ik dus moet weigeren?

 

Ilja

4 Antwoorden 4
Johan32
Level 1
Antwerp, Belgium

Ik heb min of meer dezelfde vraag. Gasten vragen om informatie; ik antwoord maar vervolgens laat de gast niets meer horen. De klok blijft intussen lopen en uiteindelijk heb ik zogezegd niet "tijdig" gereageerd en krijg ik "slechte punten"

 

Moet ik dan altijd meteen "weigeren"?

Françoise97
Level 2
Eindhoven, Netherlands

een aanvraag is géén reservering, tenzij je die dagen als service zelf blokkeert voor de gasten.

in andere gevallen kan gewoon iemand anders reserveren op de aangevraagde datum. 

 

soms is het zo dat iemand een aanvraag doet, dat er veel informatie gevraagd wordt en vervolgens hoor je niets meer. dat is part of the game. 

 

aan de andere kant is het wel begrijpelijk dat mensen graag wat meer willen weten, na denken of het wel bij ze past enzovoorts. 

 

het komt (althans bij mij) vaker voor dat men direct reserveert zonder vragen vooraf!

 

 

 

Dag Françoise,

 

ik heb er geen enkel probleem mee dat gasten om inlichtingen vragen en uiteindelijk niet boeken.

Wat mij stoort is dat ik maar 24 uur heb om de zaak te beklinken

Sommige gasten wachten lang om te antwoorden en dan zijn die 24 uur om.

 

Moet ik dan meteen bij de eerste vraag "weigeren" om de klok te laten stoppen.

Voor mijn gevoel is dat nogal onbeleefd. Maar als ik het niet doe krijg ik "slechte punten"

 

Hoe doe jij dat?

 

 

Groeten,

 

Johan

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi,

 

Er is een behoorlijk groot verschil tussen een aanvraag en een reserveringsverzoek/directe reservering.
Tevens bevat de Airbnb software ook nogal wel eens fouten.
Op beide soorten verzoeken dien je wel binnen 24 uur te reageren, om 'penalties' te vermijden.
Bij een aanvraag gewoon een bericht terug sturen is voldoende.
Een reserveringsverzoek moet je eigenlijk wel binnen 24 uur accepteren of afwijzen.
Afwijzen heeft uiteraard wel consequenties voor je vindbaarheid (SEO), etc.
De klok lijkt door te lopen, maar als je de pagina ververst (F5 op een PC of de App echt afsluiten en daarna weer openen). Dan is die klok dus weg.

 

Mvrgr,
Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf