grote schade door verhuurder

Francis70
Level 1
Antwerpen, Belgium

grote schade door verhuurder

Reeds 3 jaar verhuur ik zonder problemen, op enkele akkefietjes na die steeds goed werden afgehandeld.

Nu logeert er een jong stel terwijl ik er zelf niet ben. Middernacht politie brandweer en ambulance, de jongen wordt via een brandweerladder geevacueerd. Enkele uren later om 5am zijn ze terug op hun kamer zonder grote zichtbare letsels. Ik bel hun die middag op en ze zeggen me dat alles ok is. Als ik vraag als er echt neits is gebeurd zeggen ze me oh ja uitgegleden en ik moest even naar het ziekenhuis.

Zeggen ze ook dat er geen warm water meer is. Ik laat dat checken en plots ontstaat er een immens groot waterlek, die doorsijpelt in het hele gebouw.

Opnieuw brandweer en politie.

Deze keer bel ik airbnb die een einde maakt aan de verhuur. De politie vraagt wat er preceis is gebeurd en het koppelt zwijgt.

Uiteindelijk hadden we het begrepen.... Ze hadden (spel/onderinvloed/??) de radiator van de muur gepleurd, en die er netjes weer opgezet zonder de leidingen natuurlijk aan te koppelen. alles opgekuist en niks gezegd, wat de schade alleen maar groter maakte.

Nu goed politieverslag , meteen schade indienen bij airbnb enz enz

Reactie airbnb daags voor het grote paasweekend, je dient de facturen van de herstelling allemaal binnen de 72u in te dienen. gelet dat dit niet kon vanwege de feestdagen krijg ik antwoord dat ze me verlenging toestaan tot dinsdag. (gewoon zo: tot dinsdag)

ik zit momenteel in Latijns America, dus dinsdagochtend stuur ik alles wat ik had van facturen, maar merk dat ik net een mailtje had ontvangen om te zeggen dat ze zonder reactie zaten en mijn dossier onherroepelijk hebben afgesloten.

 

Intussen had de gast toch een berichtje gestuurd en toegestaan om de betaling te regelen zonder airbnb verder te betrekken.

Toen ik hem daaraan herrinnerde zegt ie mij dat hij een mail had gekregen van airbnb die mij klacht ongegrond had verklaard en de gast alles kwijtschelde. Hij wenst dus niet meer te betalen.

 

Daar sta je dan, geen zirbnb garantie van de gast ondanks alles wat hierboven beschreven, geen verhuurders protectionplan want ze sluiten je dossier gewoon eerder af.

 

bovendien weigeren ze het dossier door te geven, of hogerop te gaan. want eenmaal dossier afgesloten is dat finaal.

 

uiteindelijk krijg ik tioch een mail waarin ze me zegt dat ik nog een finale kans krijg, ik stuur de mail binnen de 6u terug met een heleboel gegevens en facturen. Geen antwoord. Ik herrinner. Geen antwoord. Ik herriner opnieuw en krijg een standaardmail die zegt dat het dossier finaal was afgelsoten en er niets kan aan veranderd worden. Elke Mail over hetzelfde zullen zonder gevolg blijven.

 

dus 1 persoon doet iets incorrect bij airbnb en je kan geen kant uit !

iemand ervarign hiermee of iemand die weet hoe je wel hogerop kan ? of kontakt met de legal department ?

 

 

1 Antwoord 1
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ik denk dat je het beste even kan bellen met airbnb

020 5222 333

Je krijgt dan nadien ook een mail van die persoon en dan kun je ook telkens met die persoon mailen.

Voor mijn gevoel werkt dat het beste.

Je verhaal is immers simpel aan te tonen, ik neem aan dat je hun en jouw berichten hebt bewaard?

Anders wellicht zelf naar een advocaat stappen. Ik weet niet hoe hoog jouw kosten zijn en of het de moeite loont om een advocaat te betalen en zelf een procedure te starten, dat kun je alleen zelf bepalen. Ik zou dat wel vermelden in gesprekken met airbnb dat je eventueel zelf een zaak aanspant

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf