handdoeken, beddengoed, zeep en WC papier

Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

handdoeken, beddengoed, zeep en WC papier

Weet iemand of Airbnb het erg meent met de volgens hen 'essentiële voorzieningen' ook gekend als 'basisvereisten'?

In ons vakantiehuisje voorzien wij immers geen beddengoed (tenzij tegen extra betaling) en dat loopt prima! Tot volle tevredenheid van alle huurders.

 

Maar nu dreigt Airbnb met het schrappen van de advertentie als we "onder de gemiddelden" zitten. (we hebben tot heden enkel 5 sterren scores)

 

Zeep oké, handdoeken oké, toiletpapier enz. .. doen we allemaal.

 

Maar telkens de lakens van alle bedden laten wassen - dat kost een stukje geld en werk! Bovendien verkiezen veel huurders hun eigen beddengoed..

6 Antwoorden 6
Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Als je tot nu toe alleen maar 5 sterren scores hebt kan ik mij niet voorstellen dat airbnb de advertentie wil schappen. Hoe kom je aan die informatie?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Steven294,

 

Ik had al eens eerder iets gelezen, dat Airbnb van plan was om ‘basis-voorzieningen’ als standaard vereiste in te gaan voeren.

En uiteindelijk heeft Airbnb dat dan ook op 18 mei 2018 middels een mail bevestigd (ondanks dat daar wel het woord: “alsjeblieft” in gebruikt wordt).

 

Voor ons is dat verder geen probleem, omdat dit bij ons toch al zo was. Maar ik kan me ook goed indenken dat dit voor bepaalde andere accommodaties absoluut niet goed uitkomt!

 

Helaas legt Airbnb de laatste tijd meer en meer regels op aan de verhuurders.

Zonder dat we daar eigenlijk ook maar iets tegen kunnen doen.

 

Onlangs nog een mooi voorbeeld op de Amerikaanse Community over de introductie van de 48 uur bedenktijd op de Strenge annuleringsvoorwaarden.

Waarin de community manager stelt: Dat onze stem gehoord wordt. Resulterend in alles bij elkaar ongeveer 1.000 protesten. Nou dat hebben we inderdaad gemerkt. De introductie werd met een krappe 4 weken uitgesteld en er werd een extra feature geïntroduceerd, zodat je tijdelijk enige privé informatie kon onderdrukken (tijdens de bedenktijd, maar daar werd dan nog wel even een kanttekening bij geplaatst).

De aangezegde wijziging ging echter gewoon door.

 

Verder denk ik dat Airbnb niet zo gauw uit zichzelf listings zal gaan schorsen.

Want dan schieten ze zichzelf in hun voet.

Maar vanuit hun optiek kan het geen kwaad om te dreigen met schorsing.

Want dan worden sommigen zenuwachtig en gaan ze wellicht toch de gewenste aanpassing doorvoeren.

 

Succes toegewenst in ieder geval!

Wendy412
Level 1
Brasschaat, Belgium

Ze vragen "essentiele voorzieningen", er staat niet bij dat je er geen kost voor mag aanrekenen. Wij rekenen ook extra kosten aan voor een pakket handdoeken/lakens. De gasten moeten kunnen kiezen of ze dit zelf meebrengen en de huur dus goedkoper is, of dat ze het graag ter plaatse krijgen maar dan tegen een vergoeding. Als we verplicht worden om dit inclusief te doen moeten wij als verhuurders sowieso onze prijs verhogen en dat zou jammer zijn...Je verhuurt een huis/appartement, het is dus geen hotel!

 

Jan-En-Tineke0
Level 1
Gaastmeer, Netherlands

Hallo Wendy

Hoe stellen jullie dit in, om de gasten extra te laten betalen voor handdoeken en lakens.

wij hebben een huis voor negen personen. Maar het kan ook voor twee en dat vind ik nogal een verschil in werk wat betreft wassen. Je kan extra per nacht rekenen boven een aantal personen. Dit stelde Airbnb voor toen ik de vraag aan ze heb voorgelegd. Maar voor twee nachten is dat te weinig en voor een week huur is het weer te veel.

groet Tineke Cnossen

Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

Op die manier waren wij ook gestart. Maar je krijgt al snel opmerkingen, misverstanden, enz..

Want je geeft eerst aan dat alles inclusief is, maar in de 'kleine lettertjes' staat dan vermeld dat men moet bijbetalen...

 

Wij proberen het even anders nu: korting indien je zelf beddengoed meebrengt.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Steven294 en @Wendy412,

 

Toevallig is dit onderwerp deze week aangekaart op de 3-maandelijkse wereldwijde Host Q&A Sessie.

En daarbij wist de hiervoor verantwoordelijke dame bij Airbnb te vertellen: Dat dit nu niet meer verplicht is, maar alleen nog een sterke aanbeveling!

 

Dus daarmee zou jullie probleem dus opgelost moeten zijn!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf