in gesprek maar ondertussen andere aanvraag. Hoe kan ik weigeren?

Loes1
Level 1
Amsterdam, Netherlands

in gesprek maar ondertussen andere aanvraag. Hoe kan ik weigeren?

Hoi. Ik was in gesprek met iemand die mijn huis wil huren en ik had vooraf toestemming gegeven. Nu is ze iets te laat met reserveren maar ondertussen heeft iemand anders al een aanvraag gedaan. Die mag ik niet zomaar weigeren, maar die eerste wil ook graag huren. Wat nu?

2 Antwoorden 2
Margot15
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hoi,
Volgens mij mag je die tweede aanvraag wel weigeren/niet accepteren. Dan kunnen de oorspronkelijke gasten alsnog boeken. Het is alleen lastig als je 'automatisch boeken' aangevinkt had. Dan moet je de boeking annuleren en op 'verzachtende omstandigheden' klikken. Weet niet zeker of dat werkt, maar je kunt het proberen. Mocht het niet lukken, dan kun je de gasten die je liever niet wilt mailen met de vraag of zij willen annuleren. Misschien kun je ze vriendelijk doorverwijzen naar een bekende die ook verhuurt? (en als je niemand weet, mag je ze naar mij doorverwijzen, afhankelijk van de data die ze willen boeken;) )

 

Succes!

Alex183
Level 1
Amersfoort, Netherlands

beste mensen,

 

Ik heb ook even een vraag. Ik heb iemand wie wil bij mij boeken. ik heb goedgekeurd voor de periode maar de bezoeker heeft zelf nog niet geaccepteerd. Nu willen ze voor een iets kortere periode boeken maar dat kan dus niet meer. Ik heb nu de voorlopige 'boeking' geannuleerd en ik moest een reden opgeven. Nu moet ik blijkbaar ergens op wachten staat nu in mijn kalender. De bezoeker kan nu ook nog niets nieuws bij mij boeken voor die periode. Het leuke is dat alles de 24e augustus al in moet gaan pfff en ik ben pas nieuw als verhuurder...... groet Alex 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf