instelling tarieven bij advertentie

Eric251
Level 1
Antwerp, Belgium

instelling tarieven bij advertentie

Hallo,

 

weet iemand waarom mijn advertentie 110 euro per nacht toont, terwijl de standaard prijs als 80 euro per nacht is ingesteld.

 

De prijzen varieren wel tijdens laagseizoen/ hoogseizoen,  week /weekend.  Wordt er hier mss.een gemiddelde van berekend  

 

Alvast bedankt voor jullie hulp

5 Antwoorden 5
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Dat is vreemd. Als ik naar je advertentie kijk, zie ik gewoon een basisprijs van 80 Euro per nacht boven je kalender staan.

Hilde11
Level 2
Ypres, Belgium

Hallo, ik heb ook zoiets voor.

Ik heb mijn basisprijs aangepast van 60 euro nr 65 euro.
Wie  zoekt in ieper, komt dus uit op de pagina met alle mogelijke accomodaties  van Ieper, waaronder dus ook  mijn foto en de prijs en de titel van mijn advertentie : 68??
Als je op de advertentie klikt om die te ontdekken,  de grote foto('s),  de titel en de prijs ,dan staat de correcte basisprijs wel aangegeven  65
Dit is wel misleidend als iemand een kamer zoekt van max 65 euro, want bij het zoeken val ik daarboven.

Hoe komt het dat er nu 2 verschillende prijzen te zien zijn. Vroeger was dit niet het geval, wat je eerst zag bij het zoeken, en dus alle kamers in Ieper ziet en bij verder openklikken vd advertentie  werd beiden prijzen hetzelfde en correct aangegeven.
Ik heb dus eens rondgeneusd op zoek nr een kamer in Amsterdam, ook daar 2 verschillende prijzen.
Mijn toeristentaks moet ik jaarlijks betalen aan de stad Ieper. Ik reken die niet door aan mijn gasten, dus geen extra kosten  vr mijn gasten.
Ik hanteer slecht één enkele prijs, bij meerdere nachten, het hele jaar door zelfde prijs, geen kortingen, geen extra kosten.
Heeft iemand van jullie dit ook voor? Of is dat iets nieuws bij Airbnb?

Nog iemand met dit probleem, of al zoiets opgemerkt bij eigen advertentie?

grtjs hilde


Linda355
Level 2
Ostend, Belgium

Dag Hilde

Ik heb het zelfde voor : mijn tarief instelling is €90 ( ik verander dit nooit ). Blijkt Airbnb nu zelf slimme tarieven te hebben ingevoerd wat misschien de reden is dat op de eerste pagina €89 staat maar op de kalender blijft gelukkig de €90 staan.

Het resultaat is toch al een mail vol vragen van een gast die uiteraard niet begrijpt waarom ik ' die korting ' niet geef !

Ik vind nergens een antwoord op gelijksoortige vragen. Als verhuurder voel je je wel in de kou staan.

 

Communicatie met Airbnb verloopt niet echt vlot... helaas.

Astrid60
Level 1
Termunten, Netherlands

Dag Hilde! Ik heb jouw ruimtes even opgezocht. Ik krijg dan gewoon 60 euro per nacht te zien. Kan het zijn dat als je (extern) inlogt en zoekt op een plaats het bedrag niet in euro's maar in dollars wordt weergegeven? Dat heb ik zelf een aantal keren ervaren. Ik was toen niet ingelogd en zocht op mijn woning door op locatie te zoeken. 

Richard432
Level 2
Xaló, Spain

Wij willen graag weten waarom moslims advertenties niet lezen.Zoeken toch alleen huizen met prive zwembad. Maar we hebben zelfs in de Kop commun vermeld. Zeer veel arbeid om mails te beantwoorden. Zien een foto en kijken naar laagste prijs. Zwembad is duurste verhuur gedeelte.

Hebben geen verstand om te denken , vooral Franse imigranten en wordt elk jaar meer.

De fout ligt ook bij Airbnb kunnen te gemakelijk huurder worden. Om een auto te rijden heb je rijbewijs  nodig.  Ook vermelden ze telefoon nummer ( wel geblokt dus ) of willen bij aankomst betalen.

Advies eerst voorwaarde laten lezen met alle spelregels en dan goedkeuring laten afleggen.

Voor dat je 40 verhuurders mag lastig  vallen.  Meestal is vraag is het vrij en wat kost het.

Dit jaar al 62 van deze gevallen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf