kosten water en elektra

Chantal72
Level 1
Willemstad, Curaçao

kosten water en elektra

Beste allemaal,

 

Ik heb een vraag 🙂

We verhuren ons huis op Curacao en onze prijs is exclusief de kosten van water en elektra.

Dit kan ik niet bij de kosten aangeven, is er ergens anders waar ik dit het beste duidelijk kan maken?

Bedankt alvast, groetjes Chantal

7 Antwoorden 7
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Je kan een berekening maken wat  de kosten zouden zijn en die bij de dagprijs  tellen.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Dat lijkt mij inderdaad ook voor de gast de beste optie. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een gast er niet op zit te wachten om bij aankomst of vertrek nog eens een bedrag in cash te moeten afrekenen.

Ook ik verkies de mogelijkheid om de nutsdiensten apart aan te rekenen, al was het maar om de gast tot enige zuinigheid aan te zetten. Ik vermeld het gewoon bij de (uitgebreide) beschrijving, en in mijn eerste mails die ik naar de gast stuur. Aangezien ik pas begonnen ben bij airBnB weet ik nog niet hoe de gasten hierop (zullen) reageren.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi,

 

Helaas zijn hier eigenlijk geen mogelijkheden voor binnen AirBnB (behalve dan, zoals reeds voorgesteld wordt, om dit apart tijdens of aan het einde van het verblijf deze kosten cash af te rekenen).
Zelfs als je dit vooraf in je advertentie zet, dan wordt dit meestal niet gewaardeerd door de klant (bijvoorbeeld omdat ze de tekst van de advertentie niet helemaal gelezen hebben).
Daarom verdisconteren wij dit soort kosten al in de prijs.
Dat betekent uiteraard wel, dat hierdoor je nachtprijs omhoog gaat.
Het hangt dus van je marketingstrategie af, of je dit wenselijk vindt 😞
Persoonlijk heb ik zelf liever geen koopjesjagers, want die kosten veel tijd en energie en zijn lastig gemotiveerd te krijgen om uiteindelijk een goede recentie achter te laten.

 

Mvrgr,
Cor.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Ik  hoorde  nu idd van anderen op Curaçao dat  water en electra  daar echt duur zijn. Wanneer je per gast apart wil afrekenenraad ik je aan nogmaals  duidelijk  vantevoren af te spreken met je gasten  dat je de kosten  daarvan na afloop  zal verrekenen via het Airbnb Resolutie center. Of, wanneer je het meteen bij de uitcheck kan  berekenen: per kas bij de uitcheck. Dus niet alleen in je beschrijving  zetten, maar expliciet  in je conversatie met de gasten.

Bij de reservering  kun  je nog even uitleggen dat  water en electra  erg duur zijn op Curaçao en geef een indicatie van de prijs, zodat ze niet schrikken na afloop :-). Vraag of ze  akkoord willen gaan met achteraf  afrekenen van water en electra. Zorg ook voor goede bewijzen:  een foto van de begin- en eindstand van de meters bij aankomst en vertrek. Dan ben je gedekt en kan Airbnb eventueel bemiddelen bij een conflict. Maar als je alles  vantevoren goed  uitlegt, zal er geen probleem zijn.

Veel plezier met de verhuur!

Karin153
Level 2
Willemstad, Curaçao

Beste Chantal,
Inclusief elektra en water is prettiger voor jullie gasten maar een heel huis vol airco's kan een erg dure grap worden, zeker wanneer ze ook overdag aan staan.
Ik woon ook op Curaçao en verhuur een kamer op Airbnb. Ik heb in onze informatie PDF gezet dat het gebruik van de airco alleen voor 's nachts is bedoeld en dat wanneer ze overdag de airco willen gebruiken ze daar extra voor kunnen betalen. Dat is handig wanneer iemand nog moet werken. En wanneer het erg heet is zeg ik dat ze best even de airco aan kunnen doen hoor, we lopen hier ook wel eens te puffen. Ook vertel ik onze gasten dat water 6x duurder is dan in Nederland en of ze daar een beetje rekening mee willen houden. Wanneer je hulp vraagt is iedereen bereid om mee te werken. Nutsvoorzieningen zijn hier erg duur maar er zijn ook gasten die helemaal geen airco gebruiken en die maken de grootverbruikers weer goed 😉

Zonnige groeten,

Karin

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik vermeld in de advertentie dat de huur exlusief water en electra is en leg uit dat deze op Curacao heel duur zijn.

Ik vermeld ook wat gemiddeld deze kosten per week bedragen maar voeg daaraan toe dat het sterk afhangt van het airco gebruik.

Omdat de gast dit over het hoofd kan zien, stuur ik meteen na de boeking een bericht waarin ik dit (onder andere) nog even expliciet onder de aandacht breng

Ik heb nl alleen maar airco in de slaapkamers. Er zijn gasten die de deuren van de slaapkamers openzetten zodat het in de woonkamer/keuken ook lekker koel wordt.

Bij aankomst laat ik een contante borg betalen. Water en electra wordt hiermee verrekend. (staat in de advertentie en ook in het bericht)

Tot nu toe maar 1x een opmerking over gehad, die weer werd ingetrokken toen naar de advertentie en het bericht werd verwezen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf