mede verhuurder

Desiree11
Level 1
Nice, France

mede verhuurder

Vrienden van mij worden mede-verhuurder, aangezien ik een tijdje ga reizen. Omdat de gasten het meeste contact met hen zullen hebben, wilde ik hen primaire verhuurder maken. Maar wat blijkt, dan verlies ik mijn superhost status......Iemand ervaring hiermee?

7 Antwoorden 7
Laura607
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hallo Desiree, ben je er inmiddels achter ? Ik heb hetzelfde , want ga 5 weken weg en mn broer is in huis en regelt alles.

Moet ik hem dan mede verhuurder maken ? Had het nog nergens gevonden in de instellingen..

Laura

Hoi Laura,

Als jij je broer hoofd verhuurder maakt, verlies je inderdaad je superhost
status; de reviews blijven wel.
Ik heb nu mijn vrienden mede-verhuurder gemaakt en daarmee blijft alles
ongewijzigd, met enige uitzondering dat zij het zijn die contact opnemen
met de gasten etc. De gasten krijgen daar ook een melding van dat naast
Desiree (Ik) ook mijn vrienden contact op kunnen nemen.

Wanneer jij 5 weken weg gaat en wel nog in de gelegenheid bent contact met
je gasten te onderhouden, zou je in feite niets hoeven veranderen. Je hoeft
dan slechts te zeggen dat je er niet zal zijn tijdens hun verblijf, maar
dat je broer hun aanspreekpunt zal zijn. Maar ik weet niet of je zin hebt
om tijdens je reis je bezig te houden met de verhuur van je appartement….ik
in ieder geval niet 🙂

Ik hoop dat je hier iets aan had,
Goede reis,
Desiree

Mandy48
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hi, 

 

Ik heb me aangemeld als vriendin die meehelpt met de verhuur. Correspondentie met gasten etc.

We hebben n bedrag afgesproken per reservering.Alleen is het meniet duidelijk hoe de betaling gaat. 

Is dat via airbnb ofvia hoofdverhuurder

 

Met vriendelijke groet,

Ria

Chrisje0
Level 3
Antwerp, Belgium

Hey,

 

Nog wat vraagjes over mede verhuurder.

 

1. Ik zou graag mijn man als mede verhuurder willen opgeven. Zien de gasten dan ook zijn profiel?

 

2. Als ik iemand anders inschakel, staat er bijvoorbeeld 20% voor de onkosten. Als je dan alles regels voor 1 nacht (stel dat ik 100 EUR aan de gasten aanreken) dan krijgt die persoon 20 EUR. Maar als de gast bijvoorbeeld 8 dagen blijft, dan lijkt me het redelijk veel geld om iemand één keer te laten poetsen en ontvangen. Hoe gaat dit eigenlijk?

 

Alvast dank voor de reacties.

 

Groetjes,

 

Chrisje

 

Hoi hoi,

 

Ik wilde eerst mijn vriend ook medeverhuurder laten worden zodat we allebei de advertentie kunnen beheren, maar wij hebben het iets simpeler opgelost. Hij heeft gewoon op de Airbnb ingelogd op mijn account en klaar is kees! Op die manier beheren en antwoorden wij samen berichten en krijgen we dezelfde pushmeldingen binnen op onze eigen telefoons.

José244
Level 1
Voorburg, Netherlands

Ik ben gevraagd om mede-verhuurder te worden van een pension. Kan iemand mij vertellen wat ik dan kan doen? Ik vind de instructies niet duidelijk. Ik heb zelf geen huis te verhuren dus het gaat echt om de eigenaar helpen, maar hoe?

Christel8
Level 2
Kortrijk, Belgium

Eeen mede verhuurder mag alles regelen en dat tussen begin juni tot eerste week september volgend jaar  We hebben  drie kamers en de vierde kamer is voor de medeverhuurder Laat gerus iets weten Be Kortrijk Christel  apestaart intimi dot com  nul vier zeven vijf negen zes nul zes vijf negen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf