mensen komen niet op afgesproken tijd

Jojanneke0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

mensen komen niet op afgesproken tijd

Ik heb twee huurders dit weekend. We hebben in de aankondiging van de advertentie al heel duidelijk gezet dat we wilden dat ze er voor 11.00 uur in de ochten zouden zijn. Dat stond ook nog een keer in 'check in en check out tijd' en ook heb ik ze nog een keer gemaild om dat duidelijk te maken. Nu gaven ze net aan dat ze om 21.00 uur aankomen, ik heb het gevoel dat ze expres niet eerder gereageerd hebben. We kunnen wel iets regelen maar het voelt niet vertrouwd, we denken erover om ze te annuleren maar dat lijkt ook weer zo lomp. Wat te doen?

9 Antwoorden 9
Maaike0
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Wij hebben eigenlijk heel regelmatig dat mensen niet op de in/uit check tijden komen, maar later of eerder. Soms gebeurt het dat ze op de dag zelf nog dingen wijzigen. Ik neem het maar als een gegeven en als het me echt niet lukt, dan zeg ik gewoon dat het dat tijdstip niet lukt. Nog nooit meegemaakt dat het dan bij hun bijv niet kon.

Als je je bij een huurder niet goed voelt zou ik altijd annuleren. Je kunt dat ook aangeven in de reden waarom je annuleert. Maar alleen om dat ze een andere tijd aangeven zou voor mij geen reden zijn. Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Maaike

Ineke2
Level 2
Zutphen, Netherlands

Ook ik heb regelmatig mensen die zich niet aan de tijd houden. Idd op de ochtend zelf 3x een appje "we komen nu toch iets later" en "ach, we staan al voor de deur!". Ik was er afgelopen jaar zo geïrriteerd over (alsof je de hele dag kunt zitten wachten) en klaar mee dat ik het dit jaar anders wilde.  Nu heb ik in verschillende 'blokjes' op de site gezet en nogmaals in de mail duidelijk de tijden weergegeven. Dan nóg werkt het niet. Nu heb ik 2 x voet bij stuk gehouden (viel niet mee) en in mum van tijd veranderde hun verzoek en konden ze zich wel aan de tijden houden. Het voelde zo goed! 

 

Mensen worden toch gescreened? Dus daarin moeten ze te vertrouwen zijn. Daarbij blijf je gasten houden die werkelijk niet in de gaten hebben dat het ook om jou vrije tijd gaat maar ook niet altijd die switch op één dag kunt maken. 

 

Ben benieuwd wat je doet en hoe het afloopt.

 

succes en sterkte👍

 

Groet

ineke uit Zutphen

Gerda3
Level 1
Almere, Netherlands

 
Erik-and-Judith0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ik vraag me af hoe een boeking eruit ziet nadat een gast een reservering heeft voltooid. Zien ze de check-in en check-out tijden staan? Het lijkt alsof de gasten het niet zien, niemand houft zich aan de tijden namelijk of men heeft echt geen idee hoe laat ze kunnen komen en weer moeten gaan.  Weet iemand dit misschien?

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

omdat ik zelf ook met Airbnb reis, kan ik je zeggen dat  de inchecktijden er wel degelijk in staan!

Als Host kan ik dan weer zeggen dat veel gasten Schermafbeelding 2016-09-04 om 12.12.34.pngniet zorgvuldig lezen. Kort voor de aanvang van de reservering ( een week  en een dag  vantevoren) krijg je een bericht van Airbnb, ik stuur de gasten dan nog even een bericht  waarin nogmaals  de overeengekomen aankomst tijd aangeef. ( 'in verband met mijn andere afspraken die dag' zet ik er dan bij) 

Aangezien er altijd iets kan gebeuren (vertraagde vlucht of file  bij reizen per auto) is het  belangrijk om elkaars telefonnummer te hebben zodat  je per mail of Whastapp of telefonisch in contact kan blijven. In het ergste geval vinden de gasten  een briefje  bij de bel waarop mijn telefoon nummer staat en wanneer ik weer terug ben, als ik echt weg moet. De aankomsttijd  is altijd een lastig te timen iets dus communicatie is hier heel belangrijk.

Rinske0
Level 1
Purmerend, NL

Ik had twee gasten die om 21.00 op schiphol aan zouden komen en dan direct naar mijn plek (30 min). Mijn inchecktijd loopt tot 23.00. Geen gasten, geen bericht ( op elk vliegveld/station is toch wifi??). Ben gaan slapen (moest volgende dag weer werken..)...echter je voelt je toch onrustig. Pas om 1.15 ( was toevallig wakker geworden kort te voren) kwamen ze aanzetten, zeiden dat ze verdwaald waren...

Krijg vandaag weer gast, maar sinds gisterochtend lukt t niet om contact te krijgen om aankomsttijd te weten. Mijn inchecktijden zijn tussen tussen 14-18. Ik heb echter per mail/sms verzocht mij aankomsttijd te laten weten en uur te voren sms/mail te sturen. Geen reactie. Moet ik nu al die tijd maar thuis blijven.......of denken: je probeert me maar te bellen/sms-en als je voor een dichte deur staat...( ik ben hooguit dan even aan t wandelen met mn hond of boodschap doen).... Idem dito met gasten die dus veel te laat komen, zoals die gasten midden in nacht: mag je die dan gewoon voor deur laten staan? 

Ben benieuwd naar andere ervaringen en manieren om dit 'op te lossen'

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

het is natuurlijk heel frustrerend wanneer gasten niet laten weten dat er iets is waardoor ze  verlaat zijn. Maar meestal  zijn  gasten ook behoorlijk  nerveus wanneer ze niet op tijd kunnen komen., Vluchten kunnen vertraagd zijn. Vraag ook  hun vluchtnummer, dan kan je  op de Schiphol- aankomsten zien of de vlucht is vertraagd of uitgevallen (vaak  het geval met late vluchten van Easy Jet en andere  prijsvechters)

Ik zit  als host vlakbij  Amsterdam Centraal Station, mijn ervaring is dat de gasten er 1 tot 1.5 uur over doen om bij mij te komen. Alles is vreemd voor hen: ov kaart kopen, soms geld wisselen,  dus in 30 minuten naar Purmerent, lijkt me erg snel, maar 23 u moet haalbaar zijn 😉

 

Als gasten niet op de afgesproken  (en samen schriftelijk overeengekomen tijd) komen, ga ik na  1/2 uur eeen bericht plaatsen in de Airbnb  conversatie,  stuur een whatsapp,  sms bericht en desnoods bel ik ze  (na 1 uur te laat zonder bericht).

Als je totaal geen contact meer krijgt en het is kort ervoor zoals jouw tweede gast  heb je alle kans dat ze buiten bereik van WIFi  zijn  en dat ze  je toch snel zullen contacten. Blijf bericht sturen en  uin het uiterste geval een briefje op de deur met je telefoonnummer en  wanneer je weer terug bent.  Sterkte!

Daphne20
Level 1
Assendelft, Netherlands

Dat is zwaar irritant inderdaad. Maar als gasten uit buitenland komen dan zijn de tijden soms afhankelijk van de vluchten of andere omstandigheden. Persoonlijk vind ik dat je daar beetje rekening mee moet houden.  Zeker als een checkin heel vroeg al is.

Vincent0
Level 2
England, United Kingdom

Mijn check-in is redelijk flexibel. Ik spreek wel altijd een tijd af met de gasten. En heb ook regelmatig contact met mensen voordat ze komen en zelfs voordat er geaccepteerd word zodat ik weet of ze reageren of niet.

 

Vraag vaak verschillende vragen over wat ze willen doen, waarom ze komen etc. Dat geeft al een goed idee of ze makkelijk en snel communiceren.

 

Als ze nou bijvoorbeeld om 11 uur aan zouden komen, stuur ik meestal een berichtje in de morgen om te kijken of het inderdaad nog zo verloopt. Ze hebben altijd ons mobiel. Dus mocht ik nou niets horen en ze zijn er nog steeds niet na 11:30 of 12, ga ik nog makkelijk mijn huis uit hoor. Ze hebben mijn mobiel en meestal stuur ik dan nog even een berichtje dat ik van huis ben en dat ze me moeten bellen als ze aankomen. 

 

Nou ga ik niet heel ver van huis dan. Maar als ze zelf laat zijn en dan 10 or 15 minuten moeten wachten voordat we er weer zijn, heb ik daar geen problemen mee hoor. En de keren dat de gasten wel moesten wachten ook nooit probemen over gekregen. Ze bieden altijd hun excuses aan voor laat zijn, als we niet al eerder hoorden dat ze later aan zouden komen als aangegeven.

 

Hebben jullie wel eens boze gasten gehad omdat je er niet was nadat zij te laat aankwamen?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf