my guest has already checked out. how can i set my room back to available?

Diederik1
Level 1
Amsterdam, Netherlands

my guest has already checked out. how can i set my room back to available?

hi,

i have a guest who made a reservation for a month. he left after 20 days so there are still 10 days left.

off course during these 10 days the room will look unavailble on the airbnb calender.

how can i ajust my availability calender so that the room will appear available again?

 

thanks,

diederik 

7 Antwoorden 7
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Hoi Diederik,

Je kunt het beste de gast vragen te annuleren.

Of ff bellen met airbnb 

Diederik1
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dag Jasperdina

Dank voor je antwoord.

heb me suf gezocht naar een telefoonnummer van airbnb maar kan het niet vinden

heb je misschien het telefoonummer van hen voor mij?

 

alvast dank!

 

groet

diederik

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

De vraag is even in hoeverre je afspraken hebt gemaakt met de gast over zijn vertrek. Heb je bijvoorbeeld afgesproken dat hij over de rest van de dagen een vergoeding van jou ontvangt? Ik zie op je profiel dat je strenge annuleringsvoorwaarden hebt. Als je geen afspraken met de gast hebt gemaakt, zal er voor de gast dus geen voordeel zitten in annuleren. Hij krijgt immers onder strenge annuleringsvoorwaarden geen geld terug.

 

Ga in elk geval niet zelf annuleren. Dat kost veel meer dan dat het je potentieel zou opleveren.

Diederik1
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dag bob,

 

Mn gast heeft een permanent huis gevonden en is eerder vertrokken. wat zijn keuze is.

annuleren regels zijn in dit geval niet van toepassing want bij long term( een maand) zijn die altijd streng

dat doet airbnb vanzelf. 

  

annuleren is ook niet wat ik wil.

Waar het me om gaat is ik wil mn kalender op beschikbaar zetten.  

Het lijkt me dat gast en ik allebei aan moeten kunnen geven dat de gast heeft uitgecheckt. en daar allebei akkoord mee zijn.

zodat de ruimte weer beschikbaar is.

 

Het argument dat ik dan dubbel huur zou vangen is alleen maar geldig als ik een bezetting van 100 % zou hebben

en dat heb ik bij lange na niet. ben al lang blij als er nog iemand komt in december.

 

groet

diederik

 

 

 

 

 

 

 

 

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Het telefoonnummer van airbnb is 020 5222 333

Ik persoonlijk zou in jouw geval voorstellen dat mits je een andere huurder krijgt, je een deel van zijn huur terug betaalt afhankelijk van de periode die een andere gast zou huren.

Maar inderdaad long term is altijd streng en zal airbnb niet verplichten om terug te betalen.

 

Rein3
Level 2
Muiderberg, Netherlands

Ik wil periodes van 7 dagen verhuren, met vaste incheckdag zaterdag, maar

niet 8/9/10/11 dagen, en weer wel 12/13/14 dagen.

Is dat in te stellen?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Rein3,

 

Wat jij wilt kan standaard eigenlijk niet, behalve als je meerdere advertenties aanmaakt voor je accommodatie met gekoppelde kalenders.

Verder is wel een vaste incheck-dag vast te stellen en met minimum en maximum verblijf kun je de hoeveelheid te reserveren nachten inregelen.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf