ontbijt in airbnb, welke prijs

Guido-En-Odette1
Level 3
Herent, Belgium

ontbijt in airbnb, welke prijs

een vraagje dat ik hier al tegenkwam maar waar geen antwoord aan vast zit
zelf vind ik het een moeilijke, hoeveel vraag je voor een ontbijt ervan uitgaande dat gasten die voor airbnb kiezen het ook wel doen omdat het een betere prijs heeft dan een hotel
wij vragen nu €9 p.p.    ,  en geven een ruim aanbod, liever teveel en goed verzorgd

21 Antwoorden 21
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Guido-En-Odette1 

De materiaalkosten van het ontbijt zijn nog wel te berekenen. Kwestie van bonnetjes optellen.
Als ik een ontbijt verstrek, wil ik lekkere verse broodjes geven en ook beleg dat niet al een paar dagen in de koelkast heeft gestaan.
Dan moet ik voor het ontbijt vroeg naar de winkel. Vervolgens het prepareren.

Lekkere eitjes. marmelade in een leuk schaaltje, niet uit een glazen pot. etc.
wat tomaatjes. plakjes komkommer. en natuurlijk een vers sapje. Wilt u koffie, wilt u thee? Suiker en melk.
Het is die arbeid die me tegenstaat . Ik zou daar zeker een uur mee bezig zijn. Als ik daar de materiaalkosten vanaf haal (€ 10? voor 2 personen) dan blijft er een uurloon over waarvoor ik niet wil werken.
Het doen van de marketing, begeleiding voor, tijdens en na de verhuur kost me al tijd genoeg. Verhuren vind ik leuk, de interactie met gasten ook.
Behalve die ene keer, is er echter nooit vraag naar geweest.
Maar dat is natuurlijk niet representatief, omdat mensen mijn woningen hebben geboekt waarbij vermeld staat dat het zonder ontbijt is 🙂

 

@Bob297   ik kan zeker je houding begrijpen; het is ook dat dat bij ons een vraag blijft; je steekt er tijd in met 2 om het klaar te maken, je moet ervoor uit je bed; anderzijds hebben wij dan een leuke interactie met onze gast(en); te duur durven wij het niet maken
en heb jij regelmatig gasten Bob , heb jij een hoekje waar ze zelf iets kunnen klaar maken ?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Guido-En-Odette1 

Ze hebben een hele keuken ter beschikking. Oven, kookplaat, koelkast met vriezer, dubbele wasbak. (geen vaatwasser)
Eettafel voor 4 personen.
Ons appartement in Bilthoven is voor 4 personen ( de gemiddelde bezetting is 3 personen)
Supermarkten zijn op een maar minuten afstand.
In Wageningen precies hetzelfde, alleen hebben we daar wel genoeg ruimte voor een vaatwasser. De supermarkt is 50 meter verderop, dus de gasten kunnen heel makkelijk wat halen voor het ontbijt en de lunch. Daar verblijven doorgaans 2 personen.
In Curacao hebben we een aantal restaurants op het resort waar de gasten van onze villas in een paar minuten naartoe kunnen lopen.
Dan hebben ze de keuze om het ontbijt zelf te maken of het ontbijt in het restaurant te eten. Voor een uitgebreid ontbijt zijn de US$ 20 pp kwijt.
Als je met 6 personen gaat ontbijten dan ben je heel wat kwijt 🙂
Soms komen hele families die zich dan over de twee villas verdelen. Dan zijn ze met 12.
Die gaan heel graag even naar de supermarkt 🙂

zeker Bob, met meerdere personen loopt het nogal op, dan ga je graag naar de winkel, en een keukentje is handig

@Guido-En-Odette1 Ik doe geen ontbijt. In ons huisje is een volledige keuken aanwezig (4-pits gasfornuis, vaatwasser, koelkast met vriesvak en combi-magnetron) dus gasten kunnen het heel goed zelf. Ik haat voedselverspilling en overschotten heb je al snel. Bovendien hebben wij allebei een baan dus of we zijn er niet of we willen de tijd aan onszelf houden en niet hoeven rekenen met de ontbijttijd van gasten. Ik zet wel altijd een welkomstpakketje neer met in ieder geval eigengemaakte jam en indien beschikbaar wat eieren van eigen kippen. Zo lang je transparant bent naar je gasten is het mijns inziens prima om hen zelf ontbijt te laten regelen, mits de basisvoorzieningen daarvoor aanwezig zijn 🙂

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Wim-En-Lia0 oh dat ziet er wel heel lekker uit.

Groetjes Katja
Guido-En-Odette1
Level 3
Herent, Belgium

mijn latere reacties op deze eigen vraag omdat het bericht van community airbnb in de SPAM zat   🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf