over betalingen

Karin206
Level 2
Kalmthout, Belgium

over betalingen

Belgische gasten willen bij mij reserveren en een betaling doen met een Visacard, ze kunnen alle gegevens 

inbrengen,maar als ze bij de verlooptijd van de kaart komen,doet het ineens niks meer en kunnen ze uiteraard ook niet

tot betaling overgaan,hoe moet ik dit oplossen.Ik heb zelf een airbnb in Belgie en op deze manier loop ik een hoop boekingen

mis en dat is nou net niet de bedoeling uiteraard.

Wie kan mij helpen aub?

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Karin206,

 

Dit zal echt niet bij iedereen gebeuren, dus maak je daar maar niet al teveel zorgen over.

Wellicht dat de gast eens moet proberen om de Cache van zijn Browser leeg te maken.

Of de PC (of welk apparaat ze ook mogen gebruiken om te boeken) eens opnieuw op kunnen starten.

 

Een Visacard is een creditcard, en dat is 1 van de meest gebruikte betalingsmethoden binnen Airbnb.

Zelf heb ik nooit dit probleem aan de hand gehad (Weleens dat de gebruikte Creditcard niet afdoende was. Maar dan krijg je de melding: Dat er wel een reservering is, maar dat er nog problemen met de betaling zijn. Als die binnen 24 uur niet opgelost zijn. Dan vervalt de reservering).

 

Succes!

Karin206
Level 2
Kalmthout, Belgium

Bedankt Cor voor jouw reactie,maar het hebben al twee mensen geprobeerd en het lukt bij geen van

beiden.

Nou gaat weer een ander boeken voor die klanten en regelen we het onder elkaar.

Ze kunnen gewoon niet reserveren,kan het zijn dat ik iets fouts gedaan heb in het aanmaken van 

mijn account?

In ieder geval vriendelijk bedankt voor jouw antwoord en ben blij dat ik nou eindelijk ontdekt heb dat ik

ook in het Nederlands met mensen kan praten hier op airbnb.Ken mijn talen wel maar als het over zulke zaken gaat is het toch wel prettig dat het in het Nederlands is.

 

Groetjes Karin

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Karin206,

 

Dat is wel heel merkwaardig.

Het zou in principe niet aan jouw instellingen mogen liggen (Want de gast betaald Airbnb nu eerst, en uiteindelijk betaalt Airbnb je pas tijdens de reservering).

En ik zie dat je al een keer een reservering gehad hebt.

Dus het zou gewoon moeten functioneren.

 

Wellicht dat de klant even contact kan zoeken met Airbnb.

Kijk voor de telefoonnummers maar eens hier: https://community.withairbnb.com/t5/Help/Contact-Airbnb-A-Community-Help-Guide/m-p/16165#M728

 

Heb je soms ID Verificatie aanstaan, bij je instellingen – of een andere beperking, zoals: Minimaal aanbevolen door 1 verhuurder, etc?

 

En ja, de community is er in een 10-tal talen. Dus dat is wel zo makkelijk (ondanks dat ik geen problemen met Engels heb).

Karin206
Level 2
Kalmthout, Belgium

Wederom bedankt Cor,ik ga het verder uitzoeken en zeer bedankt voor de telefoonnummers.

 

Groetjes Karin

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf