schade door gasten

Piet0
Level 1
Knokke-Heist, Belgium

schade door gasten

Beste,

 

Dit zijn de mooie woorden die beloofd worden wanneer je je registreert als verhuurder op airbnb:

 

Elke boeking. Elke keer.

Je gemoedsrust is onbetaalbaar. En daarom brengen we hiervoor niets in rekening. Elke boeking op Airbnb wordt beschermd door onze Verhuurders Garantie en zonder extra kosten voor jou. Slaap lekker.

 

Ongekende bescherming

We zeggen niet alleen dat we onze verhuurders waarderen, we laten dit zien ook voor een bedrag van €800.000. Dit is een ongeëvenaard niveau van bescherming in de reisbranche. Jij maakt deel uit van de Airbnb-familie en wij staan achter onze familie.

Nu heb ik voor honderden euro's schade aan een op maat gemaakte eikenhouten tafel. Alle informatie werd doorgestuurd, foto's, expertise door schrijnwerker, offerte voor herstel tafel. Het antwoord van airbnb liet lang op zich wachten om dan simpelweg te laten weten dat ze niet tussenkomen voor de schade.

Hoe kan ik me nu nog verder engageren voor dit bedrijf die haar verhuurders, met mooie recensies en veel aanvragen, in de kou laat staan?

35 Antwoorden 35
Bert3
Level 1
Sint-Gillis-Waas, Belgium

Oei, dat belooft.

Ik heb ook een schadegeval net ingediend voor mijn woning 12578299 na een bezoek van Spaanse gasten.

Toilet verstopt, keukenaanrecht verstopt, kerven gemaakt, losgetrokken strips en hun "fecaliën" in de tuin gegooid.

 

Ze hebben me gezegd het op te nemen met de huurder, maar daar gaat niks van komen.

 

Ik laat je weten hoe het afloopt.

Als hier nog meerdere mensen bij aansluiten, dan klopt er iets niet met het verhuurgarantiefonds van Airbnb en dan moeten we het samen wereldkundiger maken.

Voorlopig geef ik Airbnb nog het voordeel van de twijfel en een paar dagen de tijd om te reageren.

 

Mvg

Bert

Suzy12
Level 2
Sint-Niklaas, Belgium

Hallo,

Ik laat de klant weten dat ik de boeking pas aanvaard nadat zij mijn boekingsovereenkomst tekenen waarin melding staat dat zij een waarborg  van 300 euro bij aankomst dienen te betalen.  Ik laat dus de gasten geen waarborg betalen via Airbnb; ik handel het zelf af. Dan hebt je toch al die 300 euro indien er schade is.

Indien ik jullie verder kan helpen, laat het maar weten.

Marisca0
Level 1
Sint-Niklaas, Belgium

hey suzy! heel goed idee van jou! zou je mij zo eens een exemplaar kunnen doorsturen waar je zelf de waarborg vraagt aub? ik ben juist nieuw hier, woon ook in sint niklaas en lees nu deze berichten en zou dan ook liever zelf iets regelen en achter de hand hebben moest er schade zijn! alvast bedankt, groetjes Marisca

Nadia181
Level 1
Rotterdam, Netherlands

Hoi Suzy!

 

Wat een goed idee van jou.

 

Ik ben nog nieuw op airbnb en wil eea goed geregeld hebben. Zou ik een exemplaar van je ovk kunnen hebben voor eigen gebruik a.u.b?

 

gr Nadia

Lydia187
Level 1
Vlaardingen, Netherlands

Graag zou ik ook zo'n boekingsovereenkomst inzien. Wilt u zo vriendelijk zijn mij er in toe te sturen. Lbakmil@gmail.com

Leen8
Level 1
Antwerp, Belgium

Beste Suzy, ik zou het net zoals zo velen hier waarderen als je mij een voorbeeld van deze overeenkomst zou kunnen sturen.

 

Dank bij voorbaat

leenvalv@yahoo.com

Bert52
Level 2
Antwerp, Belgium

Dag Suzy,

 

Ik zou ook zelf een waarborg willen innen, voor eventuele schoonmaakkosten. Tot op heden vroeg ik schoonmaakkosten via Airbnb maar we hebben al een paar keer gehad dat gasten het appartement erg vuil achterlaten. Gebruik jij je waarborg ook voor schoonmaakkosten?

Kan je mij vertellen hoe je concreet de waarborg bij aankomst regelt? Staat het ook zo in je advertentie?

Alvast bedankt voor je antwoord.
Vriendelijke groeten

Bert

Flemming2
Level 2
Almere, Netherlands

wij zitten hier met een soortgelijk probleem. de huurder ontkent de scahde en wordt in gelijk gesteld.de huurder gebruikte drugs en ontkent. airbnb zegt dat wiet mag. echter onze huisregels zeggen van niet. airbnb eindigt discussie. daar bovenop geeft de huurder ook nog een slechte rescensie uit pissigheid. we zijn nu dubbel gedupeerd en de 1 ster beoordeling haalt onze 5 ster rating nu onterecht fors omlaag. tevens valt het ons op dat er meer en meer gasten op airbnb rondlopen die niet goed lezen en zich niet houden aan huisregels. als je deze gasten dan annuleert betaal jij daarvoor als verhuurder want ze krijgen dan hun geld terug. dit is omgekeerde wereld. gsten worden beloond voor het niet naleven van huisregels. 

Valerie1112
Level 3
Willemstad, Curaçao

Hi ! 

 

Hoe is het afgelopen?

Sharon91
Level 1
Wijk bij Duurstede, Netherlands

Wij hebben ook een schadegeval! Er schijnt ergens een knop te zitten om "AirBnB" te betrekken. Hebben jullie deze inmiddels gezien in het resolutiecentrum?

Lalulit0
Level 1
Ghent, Belgium

Beste allen;

 

Ik heb een diepe kerf in een galzenblad aangetroffen nadat huurders zonder check out zijn vertrokken.

Na gesprek met ze schijnen ze van niks te weten...

Als ik het even doorlees dan komt air b&b niet op voor verhuurders bij schade?

Waar kan ik het melden?

Dank je wel 

laluliT Gent

Lalulit0
Level 1
Ghent, Belgium

Beste allen;

 

Ik heb een diepe kerf in een galzenblad aangetroffen nadat huurders zonder check out zijn vertrokken.

Na gesprek met ze schijnen ze van niks te weten...

Als ik het even doorlees dan komt air b&b niet op voor verhuurders bij schade?

Waar kan ik het melden?

Dank je wel 

laluliT Gent

Hoi iedereen, 

Ook ik heb schade van gasten :s 
Mijn regendouche is helemaal afgebroken, doordat het een niet-veel-voorkomend-model van douche is, en deze maat van douchekolom hier niet meer te verkrijgen is, moet ik een nieuwe douchecel zetten...*slik*
Ook hier beweren de gasten 'van niks te weten...' 
Ik nam al contact op met Airbnb via het resolutieformulier, maar het antwoord van Airbnb laat op zich wachten (en als ik bovenstaande reacties lees; moet ik niet direct iets verwachten van hen...) 
Dit kan toch niet zomaar?????!!!!???? 
En toch zeker niet als je 'hun mooie woorden mag geloven...' 

Ruud3
Level 2
Almere, Netherlands

Gasten hebben een aanrechtblad beschadigd in mijn huis. Volgens airbnb moet je dit verhalen bij de gasten. Zeer de vraag of zij zich aangesproken voelen. Hoe lost airbnb dit op? De site geeft weinig mogelijkheden om rechtstreeks bij hen een claim in te dienen (?) Wie heeft antwoorden?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf