sterren score van gasten

Nadine42
Level 4
Oppagne, Belgium

sterren score van gasten

Hallo iedereen !

ik heb een vraagje betreffende de sterren score die gasten ons geven.

Weet er iemand hoe het komt dat wanneer je vier sterren (op eender wat) krijgt je percentage meteen met 2% daalt?

Je hebt daarna minstens 2 à 3 maal opnieuw vijf sterren nodig vooraleer je score met slechts 1% terug stijgt....

Dit doet zich sinds enkele maanden voor op al onze vier listings, alle met een verschillende bezettingsgraad (respectievelijk 19, 43, 45 en 55 maal verhuurd)

We zijn twee keer superhost geweest maar op deze manier wordt het wel moeilijk deze status opnieuw te verkrijgen (76% momenteel)

lemand advies?

Alvast bedankt 😄

Nadine - Maison Sax

42 Antwoorden 42
Linda_Frank0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Ok, ik zal nog even wachten. Dank je wel voor je uitleg.

Ik heb even gekeken naar de status en Wij voldoen al alle eisen en hebben de komende weken geen reservering. Eerst stond er dat we in januari de status superhost zullen verdienen en nu staat er dat als ik zo doorga in april de status superhost verdien. Staat dat er dan bij jou ook?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Linda_Frank0,

 

Jazeker.

En voor de volgende 2 perioden ook 😉

Linda_Frank0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Ok, dan zal

ik nog even geduld hebben 🙂

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Linda_Frank0,

 

Vandaag is mijn Superhost status kennelijk weer verlengd (de mail zegt niet letterlijk verlengd, maar feliciteert me met het weer behalen van de Superhost status, 4 kwartalen op een rij).

Grappig genoeg zit ik formeel nog wel op een beoordeling te wachten, van gasten die op 31 December zijn vertrokken (Ik verwacht eigenlijk niet dat ik nog een beoordeling ga krijgen, van die gasten, maar goed). Formeel zou een eventueel nog te volgen beoordeling dus mee moeten tellen voor de afgelopen periode. Maar kennelijk is Airbnb slim genoeg, om te bepalen dat zelfs een 1-sterren beoordeling, mijn algehele score niet onder de 4,8 Sterren zou kunnen brengen.

 

Dus ook jouw Superhost Status moet eerdaags in je mail zitten.

Linda_Frank0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

 Hii Cor, Dank voor je mail. Ik heb het inderdaad ook vandaag gekregen!! Superblij mee! We hebben op de een of andere manier 5 sterren. Echter één beoordeling van een vier, brengt ons op een 4,9 maar wel 5 sterren 😐

wij dachten bij de laatste twee boekingen in december ook dat moesten al enen worden willen we er niet voor in aanmerking komen, maar blijkbaar geeft een 4  ons 0,1 in discrediet en komen we op een beoordeling van 4,9, maar wel een 5 sterren beoordeling..

@Cor3 @Patricia1142 @Bob297

 

Hallo iedereen,

 

Zoals beloofd geef ik jullie - vers van de pers - de exacte vragen die vandaag de dag worden gesteld aan een gast die verblijft in NL.

Deze listing stond in het Engels beschreven dus de vragen werden in die taal gesteld.

 

Rate your experience

Terrible

Nadine42
Level 4
Oppagne, Belgium

Oeps, verkeerd knopje...

 

Ga tevens het antwoord plaatsen bij eerdere berichten boven van o.a. Cor

 

Patricia1142
Level 2
Nijmegen, Netherlands

Hallo Nadine, ontbreekt er wellicht een bijlage?

 

Patricia1142
Level 2
Nijmegen, Netherlands

Hallo eenieder die deelneemt aan deze discussie/informatieuitwisseling/etc, bijdraagt.

Speciaal voor Cor: ik moet je helaas gelijk geven. Speciaal voor jou heb ik, vanwege het hoge absurditeits- én ook vermakelijkheidsgehalte, de betreffende correspondentie bijgevoegd.

Het adagiunm klopt de humor ligt op straat. ..........

 

 
 
Geachte Airbnb-medewerker,

Ik ben m.b.t Airbnb (tot nog toe) alleen verhuurder geweest en geen huurder. 
Daarom zou ik graag de onderliggende vragenlijst voor huurder m.b.thun beoordeling willen ontvangen. 
Ik neem aan dat dat geen probleem is.

  
Hi Patricia,
My name is Lee and I would be happy to help you !
Guests will leave a written review and also rate their experience. Written reviews are limited to 100 words.

Guests must fill in a star rating for the following categories: Accuracy, Cleanliness, Communication, Location, Check-in and Overall Rating in the review process, in order to submit a review.

The star rating average is based only on what the users selected for "overall rating". While users can select star ratings for the other options above (Accuracy, Cleanliness etc), these are used for data collection and to inform the host on how they can improve their listing only. We are unable to alter star ratings under any circumstances.

I hope this answers your question !

7 JANUARI 2019
Hallo Patricia.
Bedankt dat je contact met ons opneemt. Dit is Mark van Airbnb's klantervaringsteam en ik hoop dat dit bericht je goed vindt.
Alle beoordelingen op Airbnb zijn geschreven door gastheren en reizigers uit onze gemeenschap.
Je hebt 14 dagen na het afrekenen om een ​​beoordeling voor een reis te schrijven. Beoordelingen worden geplaatst zodra zowel de gastheer als de gast een beoordeling hebben voltooid.
Als u een beoordeling voor een recente reis wilt achterlaten, gaat u naar uw beoordelingen. Recensies zijn beperkt tot 1000 woorden en moeten het Inhoudsbeleid van Airbnb volgen. U kunt uw beoordeling maximaal 48 uur bewerken, tenzij uw gastheer of gast de beoordeling voltooit.

Ik voeg een link toe met de tekst 'Hoe werken beoordelingen?' Https://www.airbnb.ie/help/article/13/how-do-reviews-work
Aarzel niet om me te laten weten of ik u er...

 
Hallo Mark,
Ik had inmiddels ook al een reactie van een collega van jou (Lee) ontvangen. Maar ik moet helaas vaststellen dat jullie allebei mijn vraag niet beantwoorden. Zowel Lee als jij geven in jullie reactie een algemene beschrijving van een beoordeling. Dat is mij als verhuurder uiteraard al wel bekend. Maar mijn vraag was echter heel eenvoudig: (een kopie c.q. printscreen van) de vragenlijst van de huurdersbeoordeling. Of anders gezegd: welke vragen moet een huurder beantwoorden als hij een beoordeling wil geven?

10 JANUARI 2019
 
Hallo Patricia
Bedankt dat je me antwoordt!

We kunnen geen specifieke informatie geven over hoe de beoordelingen worden weergegeven en de vraag die de gast zal ontvangen.

Naast schriftelijke beoordelingen kunnen gasten een algemene sterbeoordeling en een reeks categorie-sterbeoordelingen indienen. Gastheren kunnen hun sterbeoordelingen bekijken op hun Statistieken-pagina, onder Beoordelingen van Gasten. Klik op Details weergeven om een ​​overzicht van gastbeoordelingen per categorie te bekijken.

Gasten kunnen beoordelingen geven over:

Algehele ervaring. Wat was de algemene ervaring van uw gast?
Netheid. Voelden uw gasten dat uw ruimte schoon en opgeruimd was?
Nauwkeurigheid. Hoe nauwkeurig vertegenwoordigde uw aanbiedingspagina uw ruimte?
Waarde. Voelde je gast dat je aanbieding een goede waarde voor de prijs opleverde?
Communicatie. Hoe goed communiceerde u voor en tijdens uw verblijf met uw gast?
Aankomst. Hoe soepel verliep hun check-in?
Plaats. Wat vonden gasten van je buurt?
In elke categorie kunt u zien hoe vaak u 5 sterren krijgt, hoe gasten in de buurt gastheren hebben beoordeeld en, in sommige gevallen, tips om u te helpen uw vermelding te verbeteren.

Het aantal sterren boven aan een lijstpagina is een verzameling van de primaire scores die gasten hebben gegeven voor die vermelding. Onderaan een listingpagina is er een aggregaat voor elke categoriebeoordeling. Een gastheer moet sterbeoordelingen van minstens 3 gasten ontvangen voordat de totale score wordt weergegeven.

Ik voeg de volgende link toe met betrekking tot "Hoe Star Ratings werkt" https://www.airbnb.com/help/article/1257/how-do-star-ratings-work

Aarzel niet om me te laten weten of...


12 JANUARI 2019
 

Hallo Patricia.

Bedankt dat je contact met ons opneemt. Dit is Mark van Airbnb's klantervaringsteam en ik hoop dat dit bericht je goed vindt.

Ik volg vandaag uw vraag over uw vraag over beoordelingen.

Aarzel niet om me te laten weten of ik u ergens mee kan helpen.

Vriendelijke groeten
Mark
 
14 JANUARI 2019
 
Hallo Patricia,

Ik wilde gewoon opletten en ervoor zorgen dat u mijn antwoord op uw vraag ontving. Ik hoop dat alles goed is! Laat het ons weten of we nog steeds kunnen helpen; anders sluiten we dit probleem voorlopig af.

Bedankt voor het bereiken van de Airbnb Customer Experience, we staan ​​voor u klaar wanneer u ons nodig hebt op: www.airbnb.com/help

Vriendelijke groeten
Mark
 

Hallo Mark,
Ik stel het op prijs dat je controleert of jouw reactie op mijn eerdere vraag in goede orde is ontvangen. 
Dat is inderdaad het geval.

Maar ik wil daar wel graag nog even op reageren.
Met alle respect voor de uitgebreide inhoud van jouw antwoord, maar is grotendeels een beschrijving van de reviews die elke verhuurder ontvangt, en die informatie was mij al wel bekend.

In de 1e zin geef je echter al het antwoord op mijn vraag: 
' We kunnen geen specifieke informatie geven over hoe de beoordelingen worden weergegeven en de vraag die de gast zal ontvangen.'

Kun je mij vertellen waarom dat niet mogelijk is, als die informatie anders toch wel eenvoudig te achterhalen is? 

 

15 JANUARI 2019
 
Hallo Patricia.
Bedankt dat je contact met ons opneemt. Dit is Mark van Airbnb's klantervaringsteam en ik hoop dat dit bericht je goed vindt.

Ik zou adviseren dat u dit in Google doorzoekt "Welke vragen beantwoorden gasten voor Airbnb Review"

De vragen zijn:
Algehele ervaring. Dit is een anonieme sterrenclassificatie van 5; de resultaten van alle revisoren worden gemiddeld en weergegeven op de lijst met aanbiedingen van de accommodatie.
Deel uw verhaal. Dit is het enige gedeelte dat rechtstreeks aan de recensent wordt toegekend. Het is waar ze schrijven over hun ervaring verblijf in het pand.
Feedback naar host. De recensent kan hier privéfeedback achterlaten bij een host.
Nauwkeurigheid: hoe nauwkeurig vertegenwoordigden de foto's en beschrijving de werkelijke ruimte? Dit is een anonieme sterrenclassificatie van 5; de resultaten van alle revisoren worden gemiddeld en weergegeven op de lijst met aanbiedingen van de accommodatie.

Netheid: kwam de netheid overeen met uw verwachtingen van de ruimte? Dit is een anonieme sterrenclassificatie van 5; de resultaten van alle revisoren worden gemiddeld en weergegeven op de lijst met aanbiedingen van de accommodatie.

Check-in: hoe soepel was het check-in proces, binnen de controle van de host? Dit is een anonieme sterrenclassificatie van 5; de resultaten van alle revisoren worden gemiddeld en weergegeven op de lijst met aanbiedingen van de accommodatie.

Communicatie: hoe ontvankelijk en toegankelijk was de gastheer vóór en tijdens uw verblijf? Dit is een anonieme sterbeoordeling op 5; de resultaten van alle revisoren worden gemiddeld en weergegeven op de lijst met aanbiedingen van de accommodatie.

Locatie: hoe aantrekkelijk is de buurt (veiligheid, gemak, wenselijkheid)? Dit is een anonieme sterrenclassificatie van 5; de resultaten van alle revisoren worden gemiddeld en weergegeven op de lijst met aanbiedingen van de accommodatie.

Waarde: hoe beoordeelt u de waarde van de aanbieding? Dit is een anonieme sterrenclassificatie van 5; de resultaten van alle revisoren worden gemiddeld en weergegeven op de lijst met aanbiedingen van de accommodatie.
Zou je aanraden hier te blijven? Dit is een ja / nee-antwoord dat anoniem is en niet is gekoppeld aan de beoordelaar.

Aarzel niet om me te laten weten of ik u ergens mee kan helpen.

Vriendelijke groeten
Mark

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Bedankt voor dit mooie overzicht. Volgens mij heb je nu de eerste prijs gewonnen voor de langste, informatieve post 🙂

Was nog volop aan het typen @Patricia1142 🙂

 

Heb het antwoord geformuleerd bij de eerdere berichten van jou en Cor, net na diegene met de uitprint.

 

Groetjes !

Linda1485
Level 2
Weert, Netherlands

Beste Cor,

 

ik zie dat jij als superhost veel ervaring hebt.

ik ben nu bijna 3 maanden bezig en ik herken al veel van wat jij schrijft.

Hoe kan ik bv mijn accuratie verbetern.Naar mijn mening ben ik bijzonder accuraat en nauwkeurig maar toch heb ik nu ook aantal x 4 sterren ervoor gehad.

Ik reageer bv ook erg snel en dat wordt over het algemeen erg normaal gevonden.

 

mvg,

 

linda

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Linda1485,

 

Eigenlijk is het antwoord vrij simpel: Vraag het gewoon na bij de voormalige gasten.
Bedank ze voor de recensie. En vermeld dat je een beginnend verhuurder bent en graag wil verbeteren.
Soms kan het gewoon een simpele 'blinde vlek' bij jezelf zijn.

 

Toen wij net begonnen, wilden wij ook bepaalde zaken nog wel eens iets rooskleuriger voorstellen dan dat ze in werkelijkheid waren.
Dat is ons destijds heel snel afgeleerd!

 

Succes, komt vast goed!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf