stroom

Meindert1
Level 1
Scherpenzeel, Netherlands

stroom

Ik verhuur een groot vakantiehuis in de bergen en de stroomkosten per huurder lopen uiteen van nog geen € 100,- tot wel € 600,- Per week.

Ik wil dit graag verrekenen met een waarborgsom. Hoe kan ik dit regelen?

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Meindert1 ,

Dat kan niet verrekend met de normale waarborgsom (indien aanwezig), die is alleen voor evt. schade etc..

Airbnb locaties hebben normaal gesproken prijzen die inclusief energie zijn.

Je zult het onderling met de gasten moeten regelen, ik zie dat je 0,25 KWh hebt staan in je huisregels, je bedoeld waarschijnlijk: € 0,25 per kWh . Uiteraard moet er dan wel een meetmethode aanwezig zijn voor wat is verbruikt tijdens een reservering. 

Ik zie ook dat je het HELE HUIS aanbied, ook als er maar 1  gast is die boekt. Ik neem aan dat je dan ook de overige ruimtes wilt kunnen verhuren, maar zoals de advertentie nu is opgezet kunnen bijv. 2 personen het hele huis boeken voor ca € 100,- per nacht (exclusief schoonmaak en servicekosten). De toeslag € 4,- voor extra gasten lijkt mij ook nogal laag (?). Let op dat je geen gasten krijgt die het huis boeken voor 2 personen en vervolgens als partycentrum gaan gebruiken, je min. verblijf is nl maar 3 nachten. Er zijn genoeg "horror"-stories hierover te vinden in de media en ook in de Engelstalige Airbnb Host community.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Meindert1
Level 1
Scherpenzeel, Netherlands

Beste Emiel, 

Bedankt voor je bericht. Ik verhuur nu 4 jaar, (via andere sites). Prijzen uiteenlopend van 398 tot 5500 per week. We hebben tot nu toe 1 vervelende ervaring, wat we met de waarborgsom redelijk konden dekken. Verder begint de verhuur steeds beter te lopen. Afgelopen jaar 15 weken het totale huis. Zoals het er nu naar uitziet gaan we dit jaar richting de 20-25 weken. Hoe zou jij het huis invoeren?

Ik begrijp dat je het minimale aantal dagen richting een week wilt tillen? 

Vriendelijke groeten, 

Meindert Roffel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf