superhost

Mandy93
Level 2
Willemstad, Curaçao

superhost

Hi. Ik verhuur een appartement en een studio. Het appartement heb ik nog niet via airbnb kunnen verhuren, de studio wel. Ik heb al 7 5 sterren reviews, en ben dus op weg om superhost te worden. Word ik dat dan alleen voor de studio of voor beide accomodaties? Dus hangt "superhost" aan mij of aan mijn accomodatie?

Alvast bedankt.

Mvg,

Mandy

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Mandy93,

 

Proficiat!

En het is Superhost, dus de badge hangt aan de verhuurder. En zal derhalve op al je accommodaties zichtbaar zijn, zodra je die status toegewezen krijgt!

Uiteraard tellen wel de recensies van al je accommodaties mee - in de beoordeling.

 

Succes!

Jan120
Level 2
Enschede, Netherlands

Zo gaat airbnb met je om als je al 4 jaar op rij superhost bent

 

Hieronder de communicatie met airbnb

----------

Hieronder de tekst die ik airbnb stuurde en hun reactie hierop..... moge duidelijk zijn hoe airbnb momenteel omgaat met superhost. Ik voel mij zwaar beledigd
----------------------------------------------------------------------
Jan
**

**Privé bericht verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

 

Dit is een antwoord wat mij erg teleurgesteld maakt en mijn motivatie voor een intensiever contact met airbnb zal verminderen.... U verlangt dat ik bij een klant die al 10 maanden lang elke week 3 dagen bij mij verblijft ga bedelen elke week een review te schrijven. Als zijn verblijf niet aan zijn eisen zou voldoen zou hij niet al ruim 120 nachten bij mij dit jaar reserveren. Tevens geeft u aan dit niet te kunnen controleren.... dit klinkt geheel ongeloofwaardig en doet bij mij het vertrouwen in airbnb naar een nulpunt dalen. Misschien moet ik mijn gast die ook veel reservaties zal doen in 2019 vragen vanaf nu via booking te boeken

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jan120,

 

Zeer treurig, maar het is helaas wel de realiteit.

Het hele Superhost gebeuren is 100% geautomatiseerd (daar zit geen mens tussen).

En het enige wat je hier aan zou kunnen doen, is toch de gast maar vriendelijk te vragen om desnoods iedere keer dezelfde beoordeling in te vullen (kost 2 minuten).

Overal 5 sterren, skip, skip, skip en uiteindelijk de tekstuele bewoording: “Uiteraard weer helemaal naar wens”.

 

Die Airbnb CX medewerkers kunnen hier echt niets aan veranderen.

 

Het is helaas niet anders, in dit soort gevallen.

Aan de andere kant, deze enkele gast boekt alleen al bijna het halve jaar bij je vol (4 maanden).

Dus wat kan die badge je dan eigenlijk schelen.

Uiteraard snap ik dat het als een individuele beloning voelt, voor wat je doet (geld voor mij uiteraard ook - en dat is een heel uitgekookt spelletje van Airbnb).

 

Edit: Volgens Airdna, is het kennelijk moeilijker om geen Superhost te worden, dan wel. Als je meer dan 10x per jaar verhuurd.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf