uitbetaling

Guido65
Level 1
Boom, Belgium

uitbetaling

Beste Airbnbers,

 

mijn gast is nu reeds bijna een week vertrokken en ik heb tot op heden nog geen uitbetaling ontvangen. Er staat nochtans dat de betaling uitgevoerd wordt 24 uur na het inchecken van de gast.

 

Ik heb reeds verschillende mails gestuurd maar daar wodt niet op gereageerd.

 

Graag raad.

 

Alvast bedankt,

 

Guido.

9 Antwoorden 9
Anouk12
Level 1
Rotterdam, Netherlands

Hi Guido,

 

Ik heb hetzelfde probleem! Ik zocht een box waar ik deze vraag aan Airbnb kon stellen, maar heb ik niet gevonden. Ik vind het een slechte zaak dat ik Airbnb zo slecht kan bereiken (onvindbaar op site voor mij) met een vraag.

Succes,
Anouk

Ik ga het hier niet bij laten. Zij dienen zich, net als een ander, aan hun contractuele afspraken te houden, Airbnb of niet.

Corine9
Level 2
Woudsend, Netherlands

Ik heb hetzelfde, de gast is al dagen geleden vertrokken en het geld is nog niet op mijn rekening. En het uitkeren van centen achter de komma vind ik ook niks..

Michelle131
Level 1
Amsterdam, NL

Ik heb even gegoogled (ik heb nm hetzelfde probleem) Het schijnt dat je Airbnb dan het beste kan bellen (020 5222333) succes!

beste Guido,

ik heb juist hetzelfde probleem. Mijn gasten zijn hier al 18 dagen, en vertrekken vrijdag. Maar een betaling krijg ik niet door, terwijl de gasten reeds lang op voorhand betaald hebben.

Ik vind nergens een rechtstreeks contactadres om te kunnen mailen naar Airbnb. 

Heb jij een Email adres gevonden ? Kan je mij dat doorsturen ? 

Mijn Email is : info@wilgenhof.be

Ik zou het toch ook eens willen proberen.

groetjes, Rita

Flemming2
Level 2
Almere, Netherlands

je moet airbnb even bellen. wij hebben dit 2x gehad en ze maken het direct in orde als jeb elt en dan heb je de betaling binnen 2 dagen binnen met bevestiging van de mail. succes. 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

LS,

 

Om te beginnen kunt u de status van betalingen controleren in uw airbnb-account.

Bovendien stuurt Airbnb zelf altijd een email als er een betaling wordt gedaan.

Mijn ervaring is dat deze email inderdaad binnen 24 uur bnnenkomt.

 

Hebt u deze email niet gehad en/of staat de betaling in uw account niet correct (bijv. nog steeds in de lijst "toekomstige betalingen"), dan is het verstandig Airbnb even te bellen (telnr staat al vele malen genoemd in dit forum).

 

Zelf 1 keer tel. contact gehad mbt tot een betaling en werd meteen opgelost. Hou er rekening mee dat u engelstalig persoon aan de lijn kan krijgen.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

 

 

Ad12
Level 1

Hallo mede verhuurders,

Ook wij krijgen geen betaling van AirBnB, nu al 3 huurders gehad, geen geld.

Bij iedere reservering moet ik de betaalgegevens tovoegen. Dat doe ik dus lief.

Systeem zegt dan dat het klaar is.

Maar bij een volgende inlog wordt weer gevraagd de betaalgegevens toe te voegen.

Hebben jullie dat ook?

Dank,

Ad

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Allen,

 

Die mail met als onderwerp: Uitbetaling van € nnn,nn verstuurd, krijg ik doorgaans tussen 15:00 & 17:00, op de eerst navolgende (Engelse) werkdag, na check-in.

Een gast kan namelijk tot 24 uur na check-in reclameren tegen de accommodatie (onze check-in tijd is: vanaf 14:00).

En dan duurt het nog een (Engelse) werkdag, totdat het geld ook daadwerkelijk bijgeschreven is op onze bankrekening.

 

Zelf heb ik een bovenvermeld probleem 1x aan de hand gehad. Dus er even achteraan gebeld en toen bleek er een blokkade op de uitbetaling te zitten (ik had de bovenvermelde mail dan ook niet gehad).

In ons geval betrof het een annulering door de gast (onze annuleringsvoorwaarden zijn: streng). En die had contact gehad met Airbnb (overigens op mijn eigen aanwijzing) over de restitutie.

Na mijn belletje werd het meteen in orde gemaakt door Airbnb. Want de gast had verder niets meer met de opvolging van het contact met Airbnb gedaan.

 

Als ik die bovenstaande mail niet gekregen heb op het door mij verwachte tijdstip, dan kijk ik het nog even aan. Maar als ik die niet binnen maximaal 24 uur nadien krijg. Dan bel ik dus onmiddellijk Airbnb.

Meestal is er wel een bepaalde reden voor. En als het eenmaal duidelijk is, dan wordt het ook direct geregeld. Was in mijn geval dus ook zo, want binnen een uur had ik de bijbehorende mail en een dag later dus het geld op onze rekening.

Ook komt het soms helaas voor dat er links en rechts wat hiaten in de Airbnb software zitten. En die kunnen een dergelijk probleem helaas ook veroorzaken.

 

Kortom: Er bovenop zitten. En als je denkt dat het niet klopt: Meteen Airbnb bellen op: +31 20 52 22 333

Want als je er te lang mee wacht, dan kan dat weer andere problemen veroorzaken.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf