verhuren in covid19 tijdperk

verhuren in covid19 tijdperk

Dag Iedereen,

 

Ik ben nieuw als host op airbnb en vroeg me af welke annulatiemethoden jullie allemaal gebruiken.

Op deze moment staat mijn policy op streng maar ik heb de vraag gehad van enkele huurders of ik dat kan aanpassen als ze niet kunnen reizen omwille van covid19.

 

Het probleem is dat ik het lastig  vind om al mijn plaatsen tijdens de zomer( primetime in Spanje waar mijn accommodatie is) aan te bieden en hierna allemaal annuleringen te krijgen terwijl andere mensen het misschien zouden huren zonder te annuleren. Hoe gaan alle andere verhuurders om met deze situatie.

 

Bestaat er een mogelijkheid voor de huurders wanneer ze niet kunnen komen omwille van covid19 om dan de data te wijzigen naar een ander moment?

 

Mvg,

 

Sam

 

2 Antwoorden 2
Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Sam4179  mijn appartement is in Nederland dus geen ervaring met buitenland. Het is allemaal lastig in deze tijd en ik kan me voorstellen dat mensen willen kunnen annuleren , maar dat geeft jou inderdaad onzekerheid. Je kunt er denk ik bijna niet omheen want anders krijg je waarschijnlijk helemaal geen boekingen. Succes !

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Sam4179 @Sineke0 

 

Wij merken dat veel gasten nu vaak op het laatste moment boeken en hebben het op flexibel staan. Wel hebben we ons minimaal verblijf op 2 dagen gezet dit om vreemde aanvragen zoveel mogelijk te voorkomen.

 

Succes gewenst allemaal!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf