verhuur aan Belgische kust

Angelique117
Level 2
Aalst, Belgium

verhuur aan Belgische kust

Beste,

 

Binnenkort zijn wij de trotse eigenaars van een tweede verblijf in Oostende, een appartement met drie slaapkamers op enkele meters van het strand.

We denken eraan om dit appartement te verhuren via airbnb en zijn benieuwd naar jullie ervaringen met verhuur aan de kust.

We zijn op zoek naar bruikbare tips (do's en dont's) met betrekking tot de inrichting, prijs verhuur, verhuur op korte en lange termijn, inrichting, voorzien van een werkplek, bezetting buiten de zomermaanden juli en augustus, ....

 

Heeft U bruikbare informatie voor ons dan horen we dit graag!

 

Alvast bedankt voor de input!

 

Angelique & Thoms

6 Antwoorden 6
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0 @Sina25, @Sineke0, hebben jullie misschien tips? 🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Angelique117 qua inrichting is mijn tip , zorg dat er stevige spullen staan , met een naar woord hufterproef. Mensen gaan leuke bijzettafeltjes als krukje gebruiken bijv.

Ik heb wel gezorgd voor goede bedden en mooi beddengoed. Alles van katoen want dat vind ik zelf ook prettig als ik ergens slaap. Wel meer werk want ik strijk de lakens en ben daar wel even mee bezig. Dat is ook de reden dat ik niet meer voor 1 of 2 nachten verhuur. Het vele werk wat je daar aan hebt werd me teveel en ik ben verwend door wat langverblijvers wat een verademing is wat werk betreft. I

Ons appartement heeft ook 3 slaapkamers en het is een heel werk , zeker in deze coronatijd , om alles weer pico bello in orde te maken. Zo ben ik net (op afspraak) weer 6 nieuwe kussens wezen kopen want dat is eens in de zoveel tijd nodig en zo komt er steeds iets wat je moet vervangen of bijkopen. 

Oh ja , in het begin heb ik echt aan de gasten gevraagd als je iets mist zeg het aub dan kan ik het bijkopen of regelen en daar kwamen goede tips uit.

Succes gewenst !!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Thanks voor het delen van je tips @Sineke0! Ik hoop dat @Angelique117 dit ook ziet 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Hallo,

 

Bedankt voor de tips!  Aangezien we het appartement nog volledig moeten inrichten zijn deze meer dan welkom!  Ik onthou vooral "hufterproof" 🙊... jammer wel, dat niet iedereen hetzelfde respect heeft voor andermans goed.  

 

In het begin ga ik zeker zelf poetsen, zo kan ik beter inschatten wat de tekortkomingen zijn en wat moeilijk of gemakkelijker zou zijn voor mezelf en de gasten.  En of het haalbaar is natuurlijk. Lakens sowieso uit katoen en genoeg reserve voorzien dus!

 

Ik ga sowieso een beperking invoeren voor verhuur; in de vakantieperiode / hoogseizoen enkel per week. 

 

Groetjes

Dominique1262
Level 1
Durbuy, Belgium

Hey wie kan helpen ik ben nieuw hier. Mijn prijzen zien er goed uit op mijn pagina. Tot ik een boeking wil maken, dan staan de prijzen 4 maal hoger of wat ik heb ingegeven wat doe ik verkeerd 

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Dominique1262  ik heb even de moeite genomen om je advertenties te bekijken en uitgeprobeerd hoe je prijs wordt samengesteld. Je hebt bij 1 advertentie trouwens wat korting erbij staan maar dat terzijde. Je hebt bij meerdere gasten ingevuld dat dat 50 of 60 euro per persoon per nacht kost. Dus bij 4 personen komt er 3 x 60,00 euro per nacht bij en zit je idd aan een veel hoger bedrag dan wat je zou willen. Je zult dus voor jezelf moeten bepalen hoe je dit aanpakt. Of 1 prijs per huisje en het maakt niet uit hoeveel mensen er verblijven of een prijs die je vermeerderd met een bedrag voor bijv. de derde of vierde persoon maar niet met zoveel geld pp per nacht lijkt mij. Ik hoop dat je me begrijpt en dat je het aan kunt passen anders laat je het maar weten. 

Je zult zien als de prijs nomaler is dat je snel boekingen krijgt , succes !!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf