verhuurdersgarantie wassen neus: na diefstal weigert airBnb uit te betalen

Leonie30
Level 1
Amsterdam, Netherlands

verhuurdersgarantie wassen neus: na diefstal weigert airBnb uit te betalen

Dag,

 

Sinds 3 jaar verhuren wij onze woning via Airbnb als wij er niet zijn en hebben tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Echter zijn er onlangs spullen (laptop, camera en telefoon) gestolen en zijn wij inmiddles behoorlijk gefrustreerd van de onwil van Airbnb om hierbij te ondersteunen....

 

Het lastige was dat we 2 boekingen hadden, en dus niet zeker weten tijdens welk verblijf dit is gebeurd.  Onze aanname is dat dit is gebeurd tijdens het 1e verblijf, aangezien die gast heeft toegegeven een onbekend persoon te hebben meegenomen naar de slaapkamer, en alleen vanuit de slaapkamer zijn spullen ontvreemd.

Wij dachten dat dit wel een duidelijk geval was die onder de verhuurdersgarantie zou vallen. Inmiddels ben ik 3 telefoontjes en 2 frustrerende mailtjes verder waarbij onze claim wordt afgewezen:

1. eerst werd als oorzaak aangegeven dat wij het niet binnen de daarvoor gestelde termijn hadden gerapporteerd, omdat de 2e gast al was ingecheckt. Hierop hebben wij geantwoord dat de 2e gast een uur na de 1e gast incheckte en dit dus niet mogelijk was.

2. vervolgens werd aangegeven dat het te lang had geduurd dat wij de 1e gast aansprakelijk stelden. Echter heb ik dus 3 telefoontjes naar het customer experience department gepleegd die aangaven dat we eerst niets zouden moeten doen, maar moesten wachten tot de (claim?) department ons zou contacten, wat pas is gebeurd nadat wij de 1e gast aansprakelijk stelden.

 

Heeft iemand een idee hoe we (niet telefonisch via customer experience department en ook niet via mail resolution center personen) met iemand van Airbnb in contact kunnen komen?

 

 

Wij hebben echt het gevoel gekregen dat de hele verhuurdersgarantie en de bewering dat Airbnb "huurders waardeert en jij deel uitmaakt van de Airbnb familie" een wassen neus is.............

 

Dank alvast, 

 

hartelijke groet, Leonie en Frank

4 Antwoorden 4
Anne265
Level 2
Crux-la-Ville, France

Hoi community leden,

De verhuurdersgarantie is een wassen neus gebleken bij de schadeclaim die ik indiende nadat mijn tennisbaan zeer beschadigd was.

Uitbundige pubers hebben het tennisnet zodanig strak aangetrokken dat de verankering van de tennisnetpalen door het asfalt heen is getrokken.

Air BNB heeft 3 weken genomen om de schade bij de huurders neer te leggen. Deze weigerden de schade te accepteren. Vervolgens kon ik "met Airbnb verder gaan" door de rode knop aan te klikken. Die knop verwees mij een aantal keren terug naar "de schade bij de verhuurders verhalen".

Uiteindelijk kwam ik bij het helpcenter en kreeg ik in het engels te horen dat ik binnen 2 weken een offerte moest overleggen. 

Ik heb heb geantwoord dat dat onmogelijk was omdat ( in Frankrijk) een offerte aanvragen maanden kan duren. Ik heb hen beloofd dit binnen 3! weken te doen.

Blijkbaar kan hun robot? dit bericht niet lezen want na de 2 weken, die van hun kant als eis gesteld werden, kreeg ik een bericht dat ik de offerte moest overleggen.

Ik vermoedde dat mijn 3 weken een duidelijk bericht waren. Echter, toen ik binnen de 3 beloofde weken de offerte overlegde was de termijn verstreken.

Geen discussie mogelijk. AMERIKA!!!! 

Uit chagrijn heb ik 8 keer een mail gestuurd met argumenten die wel beantwoord werden maar geen reslutaat opleverden.

Ik sta erg alleen als service leverende klant.

Anne

Françoise97
Level 2
Eindhoven, Netherlands

wat vervelend voor je.

gelukkig heb ik een totaal andere ervaring met schade aan de wasmachine, ben heel goed geholpen en de schade is binnen 10 dagen betaald. 

wel heb ik € 1000,- "waarborgsom" dus misschien kun je dat ook instellen?

 

succes ermee!

Anne265
Level 2
Crux-la-Ville, France

Hoi, Je hebt helemaal gelijk.

Een wassen neus.

Niks community: afschuiven van 'zeurende huizeneigenaars', naar een platform van anonimiteit.

Bekijk Arjen Lubach maar eens op youtube.

Helemaal goed gevat.

Sterkte.

Yetvart0
Level 1
Aalsmeerderbrug, Netherlands

Hoi Leonie

 

Ik kreeg ook tot 2 maal toe nul op request bij een claim. Ik verhuur meerdere kamers en heb dan ook regelmatig meerdere gasten tegelijk te logeren. De 1e keer verdween 2maanden geleden de fohn die altijd buiten de badkamer in de wasruimte op de droger ligt. Op aanraden van airbnb eerst kontakt opgenomen met de gasten en ze gevraagd of ze de fohn per abuis hadden ingepakt. Uiteraard ontkenden ze allebei. Vervolgens dit weer aan airbnb voorgelegd . Echter bleven ze maar vragen dat ik moest aangeven welke gast ik een claim wilde sturen. M.a.w. ze willen het afschuiven op de gasten , maar ik kan dus nooit met zekerheid zeggen welke gast het geweest is . En nu 2 weken geleden heeft iemand uit mijn toilettas die in een mandje in het open rek naast de wasmachine staat mijn luchtje meegenomen. Helaas net een volle fles en ook geen goedkope. Kunnen ook maar 2 gasten zijn maar wederom geen zekerheid welke van de 2 . Ook hier het zelfde verhaal. De verhuurders gewoon schadeloos stellen voor de geleden schade zit er niet in . En dit zijn nog maar relatief kleine zaken . Hou mijn hart vast als er iets ernstigers gebeurd. Dus mijn mening is ook dat de verhuurders garantie een wassen neus is . Erg slecht geregeld. !!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf