vindbaarheid

Hein0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

vindbaarheid

wat ik ook doe. op de een of andere manier kunnen anderen mij niet goed vinden op airbnb... op de kaart heb ik duidelijk de locatie aangegeven maar als ik dan inzoom dan zie ik mijn advertentie niet. het lijkt sowieso dat mijn advertentie at random te zien is... 

 

ik ga in september ruim twee weken weg en wil het (alleen) in die tijd voor minimaal vier nachten verhuren.. ik ben nu bang dat de toerist mij  niet kan vinden. 

 

heeft iemand hier een verklaring voor of ervaring mee? andere tips? ik hoor het graag

15 Antwoorden 15
Leontine1
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ik zit met hetzelfde probleem. Onze advertentie is onvindbaar, terwijl ons huis beschikbaar is en er volgens AIrbnb maar heel weinig beschikbaar is. Begrijp er niets van, krijg in tegenstelling tot vorige maand ook geen enkele aanvraag.
Sietse0
Level 1
Vlissingen, Netherlands

Hier hetzelfde probleem. Hebben jullie al een oplossing kunnen vinden?

Rinske-and-Michiel0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ik heb hetzelfde probleem; na 4 x succesvol verhuurd te hebben, met prachtige recensies, is ons huis nu onvindbaar. Ik ben erachter gekomen hoe dit zit door met Airbnb contact op te nemen. Wat blijkt: ik heb 12 keer mensen afgewezen (groepen jongeren - in onze advertentie staat families only). Airbnb laat je daardoor heel snel zakken naar de onderste regionen....wij zijn nog maar zichtbaar voor 40% (!) van de searches. Ik ben nog steeds met Airbnb in contact over een oplossing. Let dus op met afwijzen! Probeer de "weigeren" button niet te gebruiken!

Heb hetzelfde probleem, 4x verhuurd, moest  2 aanvragen afwijzen, nu ben ik niet meer vindbaar.

Is er bij jullie inmiddels al een oplossing?

Je had het over contact met Airbnb, hoe doe je dat?

Beste Rinske en Michiel,

 

wij hebben exact hetzelfde probleem. Ook meerdere malen groepen en dergelijke afgewezen en zijn nu amper meer vindbaar. Ik zou hier graag met airbnb over in contact komen net als jullie, hoe heb je dit ged

Hier in Spanje hetzelfde probleem hoor. Heb twee vakantiehuizen die ik verhuur. De ene is heel duidelijk te zien en de andere blijkbaar niet. Raar maar wel geprogrammeerd. 

Tamara57
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Er schijnt een computer probleem te zijn bij Airbnb dat niet te verhelpen is door CallCenter. Voordat je probleem daar wordt opgepakt is compleet onduidelijk.

Jacob82
Level 1
Vlissingen, Netherlands

ik herken het... onder bevestigede reservering staat aangegeven het huisnummer adres en zelfs een bepaalde aanduiding (bij de grote denneboom) Airb&B gebeld , locatie goed ingesteld.. toch weer problemen bij 1 van mijn laatste boekers.. waardoor ik ook flink daalde in sterren recentie 😞 niet leuk.. Nu kreeg ik weer een pb via airbenb van een reiziger wat het huisnummer is... het is vreemd dat sommige gasten het wel gewoon kunnen vinden en andere weer niet..

Jacob82
Level 1
Vlissingen, Netherlands

ik herken het... onder bevestigede reservering staat aangegeven het huisnummer adres en zelfs een bepaalde aanduiding (bij de grote denneboom) Airb&B gebeld , locatie goed ingesteld.. toch weer problemen bij 1 van mijn laatste boekers.. waardoor o.a (locatie) ik ook flink daalde in sterren recentie 😞 niet leuk.. Nu kreeg ik weer een pb via airbenb van een reiziger wat het huisnummer is... het is vreemd dat sommige gasten het wel gewoon kunnen vinden en andere weer niet..

Jacob82
Level 1
Vlissingen, Netherlands

ik herken het... onder bevestigede reservering staat aangegeven het huisnummer adres en zelfs een bepaalde aanduiding (bij de grote denneboom) Airb&B gebeld , locatie goed ingesteld.. toch weer problemen bij 1 van mijn laatste boekers.. waardoor o.a (locatie) ik ook flink daalde in sterren recentie 😞 niet leuk.. Nu kreeg ik weer een pb via airbenb van een reiziger wat het huisnummer is... het is vreemd dat sommige gasten het wel gewoon kunnen vinden en andere weer niet..ik blijf de app maar goed in de gaten houden.. het is idd lastig om dan over te dragen..

Freddy113
Level 2
Bruges, Belgium

Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn B&B is wel vindbaar op een andere locatie. Heb reeds ontelbare berichten naar Airbnb verstuurd, doch tot op heden geen enkele oplossing. Door dit onopgelost probleem mis ik wel potentiële klanten.  

Freddy113
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Freddy113 

Je accommodatie bevind zich zo te zien in "Kruisabele" en ik zie dat het een plaats nabij Brugge is.

https://www.airbnb.com/s/homes?host_id=74833718&map_toggle=true

 

Maar je geeft niet aan wat het probleem is....

Freddy113
Level 2
Bruges, Belgium

@Emiel1 

Goede avond

Bedankt voor de opmerking,doch de naam "Kruisabele" is van een wijk(je) die tot de stad Brugge behoort, geen enkele potentiële gast zal nooit "Kruisabele" ingeven. Het rare van de hele zaak is wanneer men "Koolkerke" (waartoe wij niet behoren) ingeeft vind je me wel.
Opzoeken vi

Freddy113
Freddy113
Level 2
Bruges, Belgium

@Emiel1 
vervolg, want er ging iets mis : Opzoeken via kaart vind je me eveneens. Op 500 meter van ons zijn er via Airbnb, kamers te verkrijgen in een kasteel, die staan dan wel onder Brugge.

Mag ik je vragen hoe jij plotseling onze B&B gevonden heb?

Freddy113

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf