vraag om met whatsapp te communiceren

Guido-En-Odette1
Level 3
Herent, Belgium

vraag om met whatsapp te communiceren

Beste,  Ik heb een aanvraag tot boeking en de gast vraagt mij om hem te contacteren op zijn whatsapp.

Ik vertrouw het niet.   Hij heeft zijn nummer doorgegeven, zodanig gecamoufleerd dat airbnb er niet op valt.

 

6 Antwoorden 6
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Guido-En-Odette1 

De gast is duidelijk op de hoogte (camouflage techniek) dat tel. nrs worden geblokkeerd in berichten, zolang er nog geen boeking is. Dus de gast overtreed bewust de Airbnb voorwaarden om buiten Airbnb om contact leggen.

Je kunt de gast hierop wijzen (incl onderstaande verwijzing) en/of rapporteren aan Airbnb mbv de "rapport" link.

https://www.airbnb.nl/help/article/1121/waarom-werd-tekst-uit-mijn-airbnb-berichtenreeks-verwijderd

 

en ja ik heb het gerapporteerd aan airbnb, het voelde niet goed aan....

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Guido-En-Odette1 

 

Dit soort aanvragen krijgen wij ook wel eens, wij reageren hier niet op maar rapporteren dit wel bij Airbnb het is wat @Emiel1 schrijft, ze overtreden hiermee de Airbnb voorwaarden.

het was ook raar dat hij een research-tour moest doen in België, een boeking voor 5 dagen,    

iemand die overal een beetje moet zijn wil ik nu in dit corona-tijdperk niet in huis hebben

Levento0
Level 1
Eindhoven, Netherlands

Beste mensen er is iets misgegaan bij het reserveren van een hotelkamer.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Levento0 

 

En wat heeft dat met Airbnb te maken of met het onderwerp van dit item ?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf