waarborg

Petra102
Level 1
Hamme, Belgium

waarborg

Ons appartement is voor de allereerste keer verhuurd. In de advertentie heb ik duidelijk vermeld bij vaste kosten : € 75 schoonmaakkosten en € 200 waarborg. De schoonmaakkosten heeft Airbnb aangerekend, echter over de waarborg wordt er niet gesproken. Zou ik deze bij aankomst van de huurder CASH kunnen opeisen om dan op de dag van vertrek CASH terug te betalen ? Iemand ervaring ? Alvast dank voor reactie.

2 Antwoorden 2
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ik denk dat airbnb die waarborg gewoon geind heeft hoor.

Die krijg je nooit uitbetaald tenzij er iets kapot gemaakt is, en je hem opeist.

Wanneer je de waarborg wilt claimen moet dit binnen een bepaalde tijd na het uitchecken gebeuren, je moet je aanvraag ondersteunen met foto's en bewijzen. Dan bepaald airbnb of deze aan je word uitbetaald

Hallo medevehuurders

Mijn naam is Helena en ook ik heb hetzelfde probleem. Mijn eerste gast ontvangen en alleen de schoonmaak is te zien op de afrekening. De gast heeft bij aankomst de borg cash betaald ( uit zichzelf ) wat betekent dat Airbnb dit niet geind zou hebben terwijl het wel aangevinkt staat.

Na lang wachten krijg ik eindelijk een telefoontje van Airbnb met een behoorlijk onduidelijk antwoord. En de rest moet ik maar zelf via een email uitzoeken. Best frustrerend omdat ze juist claimen dat de waarborg via hun moet lopen voor minder sores voor zowel huurder als verhuurder.

Zolang ik geen duidelijk antwoord krijg verzoek ik de gasten gewoon om de borg cash te voldoen bij aankomst.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf