wisseldag in agenda opgeven

Henk6
Level 2
Amsterdam, Netherlands

wisseldag in agenda opgeven

Beste Allemaal,

 

Wie van jullie weet hoe je in de agenda een halve dag kunt blokkeren? Dus een wisseldag; ene gast vertrekt, andere komt.

 

Groet, Henk

9 Antwoorden 9
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Henk6,

 

Dat kan niet. Airbnb regelt dit voor je, ook door middel van je Check-In/Check-Out tijden.

Bij jouw zit daar 5 uur verschil tussen.

Als je meer tijd nodig hebt, dan kun je ook instellen, dat er een dag/nacht tussen Check-Out en Check-In moet zitten.

Als gasten later willen vertrekken of eerder willen arriveren, zorg dan dat dit duidelijk is voor alle betrokkenen (komt bij ons ook wel eens voor). En eigenlijk is er altijd wel een oplossing (al kan het soms wel wat krap zijn).

 

Succes ermee.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Henk6
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Bedankt voor je snelle antwoord. Waar het mij om gaat is dat een hele dag geblokkeerd is in de agenda(dus ook in de zoekresultaten) terwijl een nieuwe gast nog wel kan arriveren. Henk

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Henk6,

 

Dat 'lijkt' alleen maar zo in de kalender functie van Airbnb (Wordt op andere delen van de Community wel meer over geklaagd).

Ik kan nu bijvoorbeeld bij je boeken van 25 Februari t/m 2 Maart.
Dus ik neem eigenlijk aan, dat je accommodatie nu tot 25 Februari 10:00 bezet is, en dat de volgende gasten dus kunnen arriveren vanaf 25 Februari 15:00.

Eigenlijk werkt Airbnb (net zo als dat voor hotels opgaat), niet met dagen, maar met nachten. Maar dat werkt 'kalender'-technisch niet zo lekker.

Vandaar dat je in iedere reservering ook ziet: €79,00 x nn nachten.

 

Succes ermee.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Henk6
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Dank weer voor je antwoord. Maar dit is nu precies wat ik bedoel. Ik heb nu gasten die op zaterdag vertrekken, de 24ste. Maar die hele dag is geblokkeerd terwijl dat een halve dag moet zijn.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Henk6,

 

Dan vermoed ik dat je de voorbereidingsinstellingen niet goed hebt staan.

Ga naar: Kalender -> Beschikbaarheidsinstellingen -> Reserveringsvoorkeuren -> Bewerken

Voorbereidingstijd dient op "Geen" te staan.

 

Ook kan het leggen aan je instelling voor Aankondiging Vooraf (In dezelfde rubriek).

 

Als je een wijziging gemaakt hebt.

Dan niet vergeten op te slaan.

 

Nadien kun je het een en ander zelf testen, door net te doen alsof je bij jezelf wilt boeken.

Net zolang tot het wel goed staat.

 

Succes ermee.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Henk6
Level 2
Amsterdam, Netherlands

voorbereidingstijd staat op geen

aankondiging vooraf staat op 1 dag

 

Ik heb zelf zaterdag 24 geblokkeerd(het betreft gasten via een andere site); zij vertrekken zaterdagochtend. Maar in de agenda kan daardoor niet iemand op zaterdag komen..

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Henk6,

 

Dan snap ik het al.

In dat geval moet je Zaterdag de 24e NIET blokkeren.

Dat is namelijk hoe het werkt.

Want als je een dag blokkeert, dan is dat feitelijk een blokkade voor de nacht die daarop volgt!

Oftewel door Zaterdag de 24e te blokkeren, denkt Airbnb dat je woning niet reserveerbaar is tot Zondag de 25e 10:00-15:00

Hetzelfde geldt trouwens voor de prijs, die je op die datum hanteert.

Als je bijvoorbeeld in het weekend hogere prijzen wenst. dan moet je dat ook bij de Vrijdag en de Zaterdag invullen - en niet bij de Zaterdag en de Zondag.

 

Succes ermee.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Henk6
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Klinkt voor mij niet logisch maar toch fijn dat ik dit na al die jaren weet. Andere websites werken anders.
Ik ga het aanpassen allemaal. Erg bedankt voor het meedenken. En succes met de verhuur. Gr. Henk

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Henk6,

 

Het klinkt inderdaad niet helemaal logisch. Maar het is wel zoals het werkt.

Bij Wimdu bijvoorbeeld is dit wat inzichtelijker.

Eigenlijk wordt het allemaal veroorzaakt door die dag-georientieerde kalender.

Terwijl men in het toerisme met nachten werkt.

Dus Airbnb zou dit kunnen verbeteren.

 

Als ikzelf instellingen maak, dan test ik ze ook altijd meteen. Om er zeker van te zijn dat ik echt geen fouten gemaakt heb. En daardoor per ongeluk 'waardevolle' nachtjes mis loop. Of het zelfs onmogelijk te maken om een aantal nachten te boeken.

 

Jij ook succes!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf