zichtbaarheid advertenties

Margriet2
Level 1
Utrecht, Netherlands

zichtbaarheid advertenties

Op een of andere manier is mijn advertentie niet meer te vinden op de site. Heeft iemand hier ervaring mee? Eerder had ik hier geen enkel probleem mee.

 

14 Antwoorden 14
Paul176
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dat heb ik ook sinds een paar weken volgens mij. advertentie zou gewoon actief moeten zijn.. maar asl ik niet ingelogd kijk kan ik eigen woning niet terugvinden..

 

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Een zeer bekend verschijnsel. Airbnb gaf me een gecompliceerd antwoord waaruit blijkt dat wanneer je zelf zoekt, ook al ben je uitgelogd,  je eigen advertentie niet op komt.  Je zou eens kunnen zoeken op de  PC van een ander?

 

Caro20
Level 1
Maastricht, Netherlands

Dit zeiden ze tegen mij ook, maar dat klopt niet, ik heb me altijd zelf ook terug kunnen vinden. Het probleem is er wel degelijk.

Trudy11
Level 2
Bergen, Netherlands

Dit probleem heb ik ook. De reserveringen zijn nu aan de magere kant. Ik verhuurde in het vorig jaar veel beter!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Trudy11,

 

Als ik het trucje van @Emiel1 toepas, dan komen je 2 accommodaties gewoon naar boven: https://www.airbnb.nl/s/homes?host_id=33481834

Wel even de kaart 'aanzetten'.

 

Je kunt jezelf ook vinden, door in te zoomen  op de kaart, en net zoveel voorzieningen te selecteren, die jij ook aangevinkt hebt in je advertentie.

 

Ook in het tabblad 'Voortgang' kun je zien hoe vaak je gevonden wordt de laatste tijd.

Je zou die cijfers eens kunnen vergelijken met vorig jaar.

 

Wellicht dat er ook veel accommodaties bijgekomen zijn in het afgelopen jaar.

Hoe zit het met je prijzen, ten opzichte van de concurrentie?

 

Succes.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hi Cor, 

Wat is het trucje van Emiel? 

Ik heb persoonlijk  geen probleem  met het vinden van m'n eigen listing,  maar hoor het probleem van de onvindbaarheid wel vaak voorbij komen.

Groet: Mirjam

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Mirjam0,

 

Het trucje van Emiel is het samenstellen van de bovenvermelde URL.

Voor jezelf zou die URL er dus zo uitzien: https://www.airbnb.nl/s/homes?host_id=3556421

 

Oftewel de cijfers aan het einde van de URL vervangen door je eigen Airbnb 'gebruikersnummer'.

 

De vraag omtrent zichtbaarheid van de eigen advertentie komt namelijk zo ontzettend vaak voor.

Meestal waarschijnlijk ingegeven door het uitblijven van reserveringen.

En onzekerheid of men het een en ander wel goed ingesteld heeft.

 

Airbnb verstrekt eigenlijk geen data (behalve dan de aantallen pageviews in het tabblad Voortgang).

 

Meestal is voldoende inzoomen op je lokatie voldoende om je eigen advertentie tegen te komen (Bedenk ook dat je eigen 'price-tag' in de kaart wellicht niet altijd exact daar staat, waar je eigen accommodatie staat).

 

Ik geloof niet dat het wat uitmaakt of je jezelf probeert te vinden, als je ingelogd bent.

Bij mijzelf sta ik daarom altijd bovenaan 🙂

 

Succes.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Cor3 bedankt,  idd handig om zo je eigen advertentie te vinden. Ik begeleid al jaren hosts in Amsterdam om hun weg te vinden op de Airbnb web site en onvindbaarheid bij een zoekactie als reiziger  is  een van de veelvoorkomende vragen, vandaar dat alle tips welkom zijn. Ik sta ook altijd bovenaan als ik de juiste filters instel. Heb zelf dan ook geen klachten!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Mirjam0,

 

Ja, ik weet dat jij jezelf veel inzet voor verhuurders in Amsterdam. Dank en hulde hiervoor uiteraard.

Ik kom nogal eens wat vragen tegen van andere verhuurders met specifieke vragen aangaande Amsterdam. Zelf sla ik die altijd maar over, omdat dit toch wel een speciaal ‘hoekje’ is (waar ik in ieder geval geen verstand van heb). Het huidige Stopera 'regime' is dan ook niet echt gunstig gezind richting Airbnb 😞

 

Zeker als je jezelf probeert te vinden in Amsterdam, dan is de kans meestal niet groot dat je jezelf ook meteen tegenkomt (Airbnb toont maximaal 17 pagina’s met ieder 18 accommodaties = 306 accommodaties in totaal. En daar staan dan ook gerust nog eens dubbele advertenties tussen). Wetende dat er in Amsterdam (volgens Airdna, op dit moment) 11.177 actieve accommodaties zijn (Totaal aantal accommodaties is op dit moment trouwens: 49.474).

Dan heb je dus maar een kans van ergens tussen de 0,62% en 2,74%, dat jouw accommodatie ergens op die 17 pagina’s staat! Niet bijster veel dus. En ga er ook nog maar eens vanuit, dat veel potentiele huurders echt niet door zullen zoeken tot voorbij de eerste paar pagina’s.

 

Het lijkt er op dat Airbnb 10-tallen parameters gebruikt om te bepalen, welke accommodaties worden getoond en in welke volgorde. Airbnb heeft wel enig inzicht prijsgegeven welke factoren hierbij een rol spelen. Maar de rest is geheim. Er zijn ook talloze anderen die onderzoek gedaan hebben naar zaken die van invloed zijn op het getoond worden in de zoekresultaten.

Het sleutelwoord hierbij is: SEO (Search Engine Optimization).

 

Doe zelf maar eens onderzoek: Vraag 2 willekeurige personen (die bij voorkeur geen Airbnb account hebben) om met hun mobiele telefoon naast elkaar te gaan staan, en op hetzelfde moment, met dezelfde zoek-criteria op Airbnb te gaan zoeken. Je zult zien dat de resultaten dan toch afwijken (wel zal er een bepaalde mate van overlap zijn).

 

Dus is het zaak om die zoekmachine zoveel mogelijk te ‘kietelen’. Zeg maar: Dingen doen waar die zoekmachine heel blij van wordt. Op zich laten die factoren zich raden natuurlijk. Want die zoekmachine wordt blij van zaken die goed zijn voor de portemonnee van Airbnb!

Ik moet er wel bij zeggen, dat het aantal factoren die gebruikt worden door de zoekmachine ook weleens overschat wordt. Immers hoe meer parameters, des te trager zal de zoekactie worden. En dat is toch wel iets wat een site als Airbnb zoveel mogelijk zal willen vermijden (En dat ook nog eens een keer in combinatie met het feit dat voor iedere advertentie, een HTML pagina van 1 MB gegenereerd moet worden).

 

Wat ik ook nog weleens merk, dat veel mensen bepaalde zaken niet zien staan (zowel huurders als verhuurders). Het menselijk brein is de grootste energieverbruiker van het menselijk lichaam. Daarom staat die altijd zoveel mogelijk in de spaarstand. Tevens is het menselijk zicht gebaseerd op focus. Met als gevolg dat zaken die zich aan de uiteinden van het scherm bevinden, makkelijk niet opgemerkt worden.

 

En om het allemaal nog makkelijker te maken: Airbnb wijzigt iedere dag wel iets aan de website en/of de App. Dus wat vandaag geldt, hoeft morgen niet meer waar te zijn.

Voor Airbnb geldt 1 regel: De enige constante is verandering (En dus ook hiaten).

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Fijne informatie allemaal, @Cor3!  

Mag ik  bovenstaande tekst citeren op onze  besloten FaceBook groep, Airbnb Hosts Amsterdam? Daar  komen naast de vragen rondom de Amsterdamse regelgeving  ook allerlei andere vragen naar voren die Airbnb betreffen.

Kennelijk ben je goed op de hoogte van  de werking van algorythmes . Ik heb jouw verhaal ook vaker gehoord:  de ingewikkelde  werking van filters en parameters. Het beste kan je  jezelf zoeken  op een  device  die niet van jezelf is, maar  hosts  zijn toch bang dat ze niet 'naar boven komen' in een zoekactie, vooral als het  een tijdje stil is.

Je mag mensen  met vragen rond de Amsterdamse regelgeving ook naar onze FaceBook pagina  Airbnb Hosts Amsterdam  sturen,  of mij taggen. Ik kijk  eigenlijk zelden op de community site,  tenzij er gereageerd wordt op een  post van mezelf, krijg ik niet automatisch een  seintje als er iets  'Amsterdams ' wordt gevraagd.  Weet je daar ook een list op? 😉

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Mirjam0,

 

Citeer me gerust, het is nu ook openbaar (Als je mij ook maar lid maakt van die groep, ik wil altijd wat bijleren) 🙂

En misschien kom ik ook wel eens een keer langs op 1 van die avonden (Kan ik gelijk die $100 voucher een keer gebruiken) 🙂

 

Er staan nog de nodige vragen open, dus die zal ik nog even aan je doorsturen.

Ik heb geen list voor je, zodat deze automatisch ook bij jouw terecht komen. Regelmatig de Community in de gaten houden is het devies.

 

Ik zit mijn hele leven al in de ICT, dus de wijze waarop dit soort zaken in elkaar zitten, vormen voor mij eigenlijk geen probleem (Ik heb wel heel veel afgelezen over Airbnb, dus dat scheelt). Maar ik sta er soms toch wel versteld van wat mensen wel of niet weten.

Superhosts met een groot aantal recensies die sommige basics niet begrijpen en weer anderen die net lid zijn en alles begrijpen.

Trudy11
Level 2
Bergen, Netherlands

Thx voor je maar hoe zet je de kaart aan.!

 

Lieve groet Trudy

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Beste @Trudy11,

 

Als je de link volgt (Op een PC), dan zie je rechts bovenin een schuifbalkje, met de tekst: Kaart tonen.

 

Succes!

Caro20
Level 1
Maastricht, Netherlands

Bij mij speelt hetzelfde sinds een maand nu al.

Als ik me de-activeer en weer activeer sta ik er weer voor een aantal uren, dag erna weer onvindbaar!

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf