zijn er kosten gemoeid met een co-host of medeverhuuder?

Rosina17
Level 2
South Holland, The Netherlands

zijn er kosten gemoeid met een co-host of medeverhuuder?

Goedenavond allemaal,

 

Ik verhuur sinds juni ons appartement in Malaga en nu wil ik mijn man co-host maken. Zodra ik dat doe krijg ik een hele lange lijst met voorwaarden in het Engels. Wat ik daar uit op kan maken is dat er kosten gemoeid kunnen zijn met het aanwijzen van een co-host. Of dit klopt en zo ja, welke kosten er dan mee gemoeid zijn, kan ik niet vinden.

 

Mijn man hoeft niet betaald te worden voor zijn diensten, we doen dit gewoon samen, maar het is wel zo handig als hij er bij staat. Weet iemand of er ook nog kosten richting airbnb betaald moeten worden voor het aanwijzen van een co-host? En of dit iets kan betekenen voor je super-host status?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groetjes 

Rosina

6 Antwoorden 6
Chrisje0
Level 3
Antwerp, Belgium

Dag Rosina, 

 

Mijn man is ook co-host en je hoeft hiervoor geen extra kosten te betalen. Niet aan AirBnB en niet aan jouw man ;-).

 

Je krijgt wél de mogelijkheden om een bepaald bedrag of percentage (automatisch) uit te laten betalen als je bijvoorbeeld met derden werkt. 

 

Veel succes!

 

Chrisje

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Chrisje0 & @Rosina17,

 

Ik heb ondertussen wel begrepen dat de mogelijkheden tot het direct uitbetalen van de Co-Host inmiddels gestopt zijn.

En ook kan de wijze van opzet van Co-Hosting eventueel consequenties voor de Superhost status hebben.

 

Zelf verder geen ervaring met Co-Hosting.

 

Succes!

Chrisje0
Level 3
Antwerp, Belgium

Dag @Cor3

 

Bedankt voor de snelle reactie!

 

Inderdaad, ik kan de 'mede-verhuurder' niet meer 'bewerken' en een bedrag/% toewijzen. 

 

Jammer, dat we geen bericht krijgen van de wijzigingen en het is ook niet besproken op de Q&A van 10OKT.

 

Dus, er bestaat geen forum met een vraag en aanbod voor co-hosts. 

 

Chrisje

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Chrisje0,

 

Tja, Airbnb is zeker niet scheutig met het doen van mededelingen omtrent nieuwe of gewijzigde functionaliteit. Heel vaak worden verhuurders hier gewoonlijk proefondervindelijk mee geconfronteerd.

Zo is bijvoorbeeld eind vorig jaar, het recensie-proces door gasten voor verhuurders kennelijk aanzienlijk gewijzigd. En ook hier is destijds door Airbnb absoluut geen ruchtbaarheid aan gegeven richting de verhuurders.

 

Dus regelmatig bijvoorbeeld de Amerikaanse versie van de Community in de gaten houden. Kan hier enige opheldering over verschaffen.

Ik moet wel zeggen, dat dit ook een hoop desinformatie op kan leveren!

Allerlei verhuurders die zaken beweren, die uit mijn ervaring niet waar (lijken te) zijn.

 

Wat ook nog een keer op gaat: Wat vandaag waar mag lijken te zijn, hoeft dat morgen dus niet meer te zijn!

Tevens wil Airbnb nogal eens functionaliteit geleidelijk en regionaal uit rollen.

Dus ook dat speelt een rol.

 

En die Q&A sessies dien je kennelijk ook met een korreltje zout te nemen 😞

In de sessie van afgelopen Juni, werd gemeld dat recensies die gegeven worden door gasten die uiteindelijk niet verblijven. Verwijderd zouden kunnen worden, als hier door de verhuurder om gevraagd wordt (dit werd gemeld, terwijl de CEO van Airbnb er nota bene zelf bij zat!).

Gasten die binnen 24 uur voor aankomst annuleren, krijgen toch de mogelijkheid om een volledige recensie achter te laten! Raar, maar waar.

Enkele weken later werd dit weer vrolijk teruggedraaid?

Verder geen mededelingen, behalve dan de opmerking: Dat het kennelijk allemaal niet zo simpel is.

 

Is het je trouwens wel eens opgevallen, dat de CEO er redelijk verveeld bij zit, tijdens die Q&A sessies?

Zo van: Het is dat het moet, maar anders…

Wellicht dat hij het voortaan maar aan Mevrouw Chambers over moet laten.

Ze is nog maar net in dienst, maar kwam zeer sterk en goed voorbereid over.

 

Ps.

Volgens mij is er geen ‘marktplaats’ voor vraag en aanbod van Mede-Verhuurders.

Want ik zie hier immers redelijk veel de vraag om Mede-Verhuurders voorbij komen.

Chrisje0
Level 3
Antwerp, Belgium

Hey Cor,

 

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ja, wij merken regelmatig wijzigingen (zoals de volgorde van onze panden op de multi-kalender).

 

Ja, ik vond de CEO weinig energiek en bij de dialoog met Chambers leek hij voldoende op de hoogte. Maar alle respect om zo'n bedrijf te runnen...

 

Fijne zondag nog!

 

Chrisje

Rosina17
Level 2
South Holland, The Netherlands

Met wat vertraging van mijn kant, dank je wel voor je reactie Chrisje en Cor! Ik ga mijn man co-host maken 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf