Hallo allemaal, fijne donderdag!
Als host weet je dat s...
Hallo allemaal, fijne donderdag!
Als host weet je dat sommige functies een groot verschil kunnen maken in de beslissing ...
Hallo iedereen,
Deze week kreeg ik een aanvraag van 1 gast voor 1 maand en of we elke week kwamen kuisen?, ik stuur hem een vooraf goedkeuring ,en leg hem uit dat de eindkuis ibg is in de prijs , maar dat hij natuurlijk tussentijdse kuis kan aanvragen maar dat hij het ter plaatse aan mijn kuisploeg ga moeten betalen, daarop antwoord de man mij dat hij veranderd van gedachten is en dat hij voor 14 dagen wil boeken , ik maak hem dus een nieuw offerte, en zegt tegen hem dat het spijtig is dat hij de maand niet blijf want nu gaat hij ongeveer dezelfde prijs betalen, omdat op deze moment van het jaar geniet men van een korting van 50% voor 1 maand huur..
Daarop antwoord de man " ik ga beter op hotel als ik de zelfde prijs moet betalen voor 14d in plaats van 1 maand " , Nu verloor ik echt mijn geduld , ik heb hem nog eens tegen alle regels in een nieuw offerte gestuurd met een korting dat ik normaal niet zou geven en ik heb hem dit geantwoord - Zo dit is de laatste bod dat ik kan doen , ik ga niet kruipen voor een boeking , Casa Sylva s'naam is niet meer te bewijzen , en nee ik ben geen hotel nee , maar ook geen camping . Deze aanbod blijf geldig 24u , en anders wens ik jou succes met verder zoeken !
Wat wil men tegenwoordig ? alles gratis? Alsof wij hosten rijk op worden..
Veel van mijn collega's hosten trekken ogen als schotels als ze weten wat ik allemaal voor mijn gasten doe ..
Blijkbaar NOOIT GENOEG 😢..
Hallo @Patricia3617, Ik snap dat dit je geduld op de proef stelt! Je hebt je best gedaan om flexibel te zijn en zelfs een extra korting aangeboden, dus het is heel begrijpelijk dat je hier je grens hebt getrokken.
Hoe is het uiteindelijk afgelopen?
Wellicht kunnen @Kirsten266 en @Mirjam0 ook advies delen 👀
@Patricia3617 Ik heb nog nooit een positieve review ( 5 sterren) gehad van iemand die vooraf veel vragen heeft of wil onderhandelen over de prijs.
Ik weiger dan dus de reservering. Voor die mensen is het inderdaad nooit goed genoeg en, zoals we in Nederland zeggen: ze willen voor een dubbeltje (en 10 cent) op de eerste rang zitten.
Hoi @Kirsten266! Dank voor je antwoord! Ik heb even een tag toegevoegd zodat Patricia een notificatie ontvangt 😊
hallo @Patricia3617,
Bij zo’n gast zou ik ook geen fijn gevoel hebben en beter idd dat hij naar een hotel gaat. Ik denk dat hij daar trouwens wel meer kwijt is dan dat hij bij jou zou moeten betalen. Je doet er goed aan om zakelijk te blijven, niet kwaad worden, maar: ‘dit is mijn prijs. Take it or leave it’ . iemand leerde me ooit om op het argument ‘dat is te duur’ te antwoorden: ‘het is niet te duur, maar u heeft het er niet voor over. ‘
Niet uitleggen waarom je die prijs moet vragen. Je krijgt vast weer leukere gasten!
@Patricia3617 Hai Patricia,
Ja soms vraag je je wel eens af inderdaad of je het wel goed kan doen. Mijn man roept dan standaard ... kijk nog even naar alle 5 sterren reviews ... en dan denk je inderdaad weer van ... oh ja ik doe het helemaal prima. Er zijn gewoon rare kostgangers op deze wereld. En inderdaad zoals Kirsten zegt, als ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ... dan moeten ze niet ons huisje boeken. Het is inderdaad dat juist die mensen overal commentaar op hebben en als je ze super service hebt gegeven, ze je als nog 4 sterren geven.
Mijn tip (of althans die van mijn man) na zo'n berichtje .... gewoon even weer (therapeutisch 😉) door je vijf sterren reviews scrollen.
"Mijn tip (of althans die van mijn man) na zo'n berichtje .... gewoon even weer (therapeutisch 😉) door je vijf sterren reviews scrollen."
Erg goede tip @Katja202! 😊 Hopelijk ziet @Patricia3617 dit ook! 👀