Hoe kom je van haar in je huis af?

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoe kom je van haar in je huis af?

Sybe_0-1690473126004.jpeg

Hoi allemaal,

Afhankelijk van de context hebben veel mensen een gemengd gevoel bij haar. Een nieuw kapsel? Leuk! Een haar in je eten? Nee bedankt.

Ook al is één extra haar op de bank soms niet te vermijden, kan het voor gasten toch best vervelend zijn om er een tegen te komen. Mensen verliezen gelukkig niet heel veel haar (dit verschilt natuurlijk per persoon), maar als je huisdieren toelaat kan dit al snel een ander verhaal worden.

Hoe kom je van haar in je huis af? Gebruik je een speciale tactiek met stofzuigen of een speciale zuigmond, of heb je andere producten/technieken? En hoe zorg je ervoor dat je gasten er geen tegenkomen?

Mijn kat is volgens mij nog volop aan het ruien dus ik kan deze tips zelf ook heel goed gebruiken. Laat het me weten in de antwoorden!

Sybe

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

6 Antwoorden 6
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Wegens mogelijke allergieën van gasten laat ik geen huisdieren toe. Dat scheelt.
Voor mensenharen gebruik ik een stofzuiger met een lichtje op de zuigmond. Je schrikt ervan hoeveel stof en haren dat aan het (strijk) licht brengt. 
Verder heb ik een speciale zuigmond die erg goed is met het opzuigen van haren.
Doucheruimte krijgt extra aandacht.

Ik heb zelf de afgelopen dagen via Airbnb wat woningen gehuurd. Daar kwam ik weleens een haar tegen. Ik doe daar niet zo moeilijk over.
De hysterie daarover vind ik vaak schromelijk overdreven.

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Bob297 Een lichtje op de zuigmond heb ik nog niet van gehoord! Heeft die een speciale functie dan of is het enkel om de haren beter te kunnen zien?

-----

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Sybe 
Is alleen om haar en stof beter te kunnen zien. 
Als je een donkere stenen vloer hebt, schrik je je rot als je daar strijklicht overheen laat gaan. (in mijn geval een lampje op de zuigmond)
probeer maar eens met de telefoon of zaklantaarn

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Hier ook geen huisdieren. Eenmaal heeft een kennis hier gelogeerd en die had ongevraagd haar hondje meegenomen. Ik ben echt een uur langer bezig geweest met stofzuigen want het beestje ging natuurlijk ook onder het bed en de bank waardoor deze vol zat met witte harde haren. 

Voor de bank en kussens gebruik ik ook een opzetstuk. 
men de haren in het putje reinig ik iedere keer. 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Kirsten266 Dat kan ik goed geloven, vooral onder meubels lijkt me een werkje! Met mijn kat moet ik soms ook op de vreemdste plaatsen haar weghalen. Zo zit hij in de woonkamer graag voor het raam en dan gaat hij langs de gordijnen, en dat stuk gordijn zit vaak zo vol met haar.

-----

Herma3
Level 2
Lunteren, Netherlands

Hallo Sybe,

We hebben een robot stofzuiger die boven in de slaapkamers en beneden in de woonkamer stofzuigt. 

De bank stofzuigen we altijd met een gewone stofzuiger. Dat werkt prima.

Bij ons zijn honden welkom. Ze mogen niet boven en liever niet op de bank. 

Heb eigenlijk nog nooit klachten gehad over haren.

Herma Klomp

Klomp Sy Huis

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf