Hoe lang ben je al een Airbnb host?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe lang ben je al een Airbnb host?

AirbnbHostNLJubileum2025.jpeg

Hallo allemaal!

Vandaag willen we even stilstaan bij iets bijzonders: jullie reis als hosts🌍 Hoeveel jaren (of maanden!) zijn er al voorbij sinds je jouw eerste gast mocht verwelkomen? 🗓

Of je nu een gloednieuwe host bent of al voor een lange tijd herinneringen creëert, elke mijlpaal is een reden om te vieren! 🎂 Deel jouw aantal jaren als host en laat ons weten wat die eerste hostingervaring zo speciaal maakte!

Ik hoor graag van jullie!

Quincy 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

12 Antwoorden 12
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Katja202 @Bob297 @Kirsten266 @Henk66 @Mirjam0 @Mieke0 @Linda4831 @Patricia3617 @Cor4354 hoe lang zijn jullie al Airbnb host? 👀

-----

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

Hi Quincy , 

Sinds augustus 2022😉

met een bezetting percentage van 90% ;( niet alleen via airbnb) maar ook samen met andere advertentiesites. 

Groetjes😘

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Patricia3617, hoe gaat het? 90% bezetting is nog steeds erg knap hoor! Begint het al aardig druk te worden? 

-----

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

Verschrikkelijk druk,

en ik ga deze jaar van problemen naar problemen ,

ik heb mijn housekeepers moeten ontslagen , ik betaalde vanuit Belgie een koppel voor beheren van ons penthouse, voorbije week bleek dat ze onze dakterras al zeer lang niet meer onderhouden hadden , en laten verloederen. Ik kreeg oude foto's waarop leek dat ze alles supermooi gekuiste  hadden, ik betaalde voor ieder boeking een persoonlijk meet en greet van 50eu , terwijl ze achter onze rug een sleutel kastje ding aan de deur hingen , nu bij de laatste boeking kreeg ik een (begrijpelijk) zeer boze gast aan de lijn , als je de foto s ziet dan begrijp je..  En als kers op de taart willen ze de overige sleutels en badges niet aan het appartement brenge , laten ophalen door mijn nieuw manager, of het naar ons opsturen , dus heb ik de sloten moeten veranderen , aan de syndicus van het resort nieuwe garagesleutels en badges moeten bestellen , nu alles op de site moeten aanpassen en nieuw homemanagers moeten zoeken en gevonden gelukkig , en vanuit Belgie (ik kan hier niet weg omwille van mijn werk).alles moet terug aangekocht worden ... IMG-20250516-WA0000.jpgIMG-20250516-WA0001.jpgIMG-20250516-WA0003.jpgIMG-20250516-WA0004.jpgIMG-20250516-WA0005.jpgIMG-20250516-WA0001.jpgIMG-20250516-WA0003.jpgIMG-20250516-WA0004.jpgIMG-20250516-WA0005.jpgIMG-20250516-WA0008.jpgIMG-20250516-WA0011.jpgte voor woorden weeral , WAT A F.....JAAR

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Jeetje, wat een verhaal zeg @Patricia3617. Hopelijk vindt je betere housekeepers 🙏 

-----

Alice2015
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Tien jaar en met heeeeel veel plezier. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

10 jaar @Alice2015 Wederom ook erg knap! Heb je onderhand al veel reserveringen ontvangen voor de zomer? 😊

-----

Alice2015
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Heb een luxe probleem, ben volledig volgeboekt , prettige gasten,  goede  support van schoonmaak en onderhoud mensen en mooi weer. Dus, winwin. 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Alice2015 
Je hebt mooie recensies, een goede locatie en altijd volgeboekt.
Zijn je prijzen dan niet te laag?

Alice2015
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Wanneer ik er valse concurrentie mee zou plegen, zou ik overwegen de prijs te verhogen. Kijk regelmatig in mijn omgeving,waar het barst van de aanbiedingen voor schaamteloos hoge prijzen. En, zolang de opbrengst onbelast is vind ik mijn vraagprijs prima. Doelgroep: veel Duitse pensionado's met hond(en). Belangrijkste overweging: wat zou ikzelf over hebben voor een korte vakantie en wanneer ik dan de extra kosten voor schoonmaak en de kosten airbnb bij de dagprijs optel komt het op 103 euro per nacht, voor een verblijf van drie dagen dus 310 euro. Das geld.. Positief gevolg is dat ik ramvol zit van 1 april tot 1 november met 98% zeeer vriendelijke rustige mensen en dat is prettig, omdat de hut op eigen terrein in de afgescheiden achtertuin staat met alle privacy, voor zowel gasten als mij. Tis uitermate stil en saai, drie jaar geleden gezinnen met kinderen afgeschaft, geen schoolpleingeluiden, RUST. 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Eind zomer 2021 zijn we begonnen.  Sinds die dag 1x een leeg weekend gehad en verder van maart t/m oktober altijd hele week vol. Happy met onze keuzes! 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Kirsten266, wow dus jij bent bijna altijd volgeboekt? Ga je ook op vakantie om even uit te rusten? 😉

-----

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.