Hoe moeten redelijke vertrekinstructies er volgens jou uitzien?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe moeten redelijke vertrekinstructies er volgens jou uitzien?

AirbnbVertrekinstructies.jpeg

 

 

Hallo allemaal,

 

Vanaf het moment dat een boeking is gemaakt, is duidelijke communicatie de sleutel tot een soepel en aangenaam verblijf, zowel voor jou als voor je gasten. En instructies voor het uitchecken zijn geen uitzondering.

 

Elke Host zal andere eisen hebben, gebaseerd op de geadverteerde accommodatie, de aangeboden diensten, hun accommodatieroutine, de huisregels en of ze schoonmaakkosten in rekening brengen of niet. Je moet beslissen over de uitchecktijd en -instructies en de schoonmaakstandaard die van gasten wordt verwacht. Het kan een uitdaging zijn om de juiste balans te vinden tussen het minimum dat je van de gast verwacht en niet overdreven zijn, zodat gasten aan het einde van het verblijf aan jouw verzoeken kunnen voldoen.

 

Hoe zouden volgens jullie redelijke vertrekinstructies eruit moeten zien? 📖1️⃣2️⃣3️⃣

 

Ik hoor graag wat jij gasten vraagt om te doen als ze weggaan, of je je verzoeken hebt moeten aanpassen tijdens je periode als Host en welke tips je hebt die nuttig kunnen zijn voor andere Hosts.

 

Ik kijk uit naar jullie reacties!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

13 Antwoorden 13
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Kirsten266 @Bob297 @Mirjam0 @Mieke0 @Katja202 @Loes45 @Patricia3617, hebben jullie advies? 👀

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Dat ze de sleutel inleveren. De rest is common sense 😄

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is wel erg belangrijk! 😃 Haal je zelf de sleutels op of gaat dat op een andere manier (bijv. lockbox)? @Kirsten266 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik ben er bijna altijd om de sleutels weer in ontvangst te nemen. Lukt het echt niet? Dan vraag ik de gasten om ze in de brievenbus te gooien. 

kinderen krijgen van mij dan nog een klein verrassingspakket je met een snoepje speeltje en stickers mee voor onderweg 

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

De avond vantevoren  geef ik even een berichtje  hoe laat ik verwacht dat ze uitchecken ,( als ik geen nieuwe gasten heb  maak ik pas in de middag de kamer schoon,  later uitchecken wordt gewaardeerd)

  Ze  kunnen hun bagage altijd  laten staan in de gang, als ze overdag nog de stad in willen,  en hoe ze vervolgens de sleutel kunnen achterlaten,  als ik niet thuis ben.

 

Vuilnis : bij incheck heb ik al uitgelegd waar ze die kwijt kunnen. Hier komen meestal vragen over: gescheiden afval.

 

Gasten hebben geen keuken, spoelen hun  kopjes of glaswerk af in de badkamer, mogen dat laten staan, ik was af. 

 Geen instructies over linnengoed of opruimen,  nooit problemen gehad. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Klinkt goed @Mirjam0! Heb je nog aanpassingen moeten maken? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Als ik er niet ben, mogen ze de sleutels   "onder de deurmat voor de deur van het appartement'  leggen.

Dit wordt niet altijd  goed begrepen, dus nu een foto erbij! 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ai, werden ze meegenomen? Of werden ze door de brievenbus gedaan? @Mirjam0 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

Zo zie het bij ons uit 😁😂😋 een hele boterham🤣

 

 
Hallo lieve gasten,
Morgen gaat u ons verlaten, probeer uw persoonlijke bezittingen niet te vergeten;
Wij hopen dat u een geweldig verblijf heeft gehad in Casa Sylva en danken u voor uw vertrouwen,
Ik wens u een goede voortzetting en hoop u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen,
Bij vertrek; Sluit ramen en deuren, doe alle lichten en airco uit, laat armbanden en poolkaart (zomer) op de woonkamertafel liggen.
Er zijn al schoonmaakkosten in rekening gebracht; maar we vragen u vriendelijk om het appartement schoon achter te laten, geen vuile vaat achter te laten, het afval buiten te zetten en geen sporen van voedsel in de koelkast achter te laten. (dit om hygiënische redenen in een warm land)!!!
Ook omdat wij ernaar streven het verblijf van onze vakantiegangers zo aangenaam mogelijk te maken en onszelf verder te verbeteren,
Wij hadden u graag gevraagd een objectieve en oprechte mening te plaatsen op uw vakantiesite (AIRBNB; VRBO; -----------)
(dit is een standaardbericht voor al onze gasten die in Casa Sylva hebben verbleven.)
Ontzettend bedankt ;
Patricia en familie.
Nikky en Steve van CostaCalida4you.
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Maar wel duidelijk @Patricia3617🤣

 

Heb je dit ooit nog moeten aanpassen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

Nee zo is het gebleven 😀

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Katja202_0-1694951244080.png

We hebben het simpel gehouden.

We merken dat er veel te lezen is in de Airbnb advertentie en dat mensen vaker het allemaal niet gelezen hebben. Is niet zo erg hoor, veel leggen we gewoon ook uit bij aankomst.

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

"het schoonmaken van het composttoilet...No worries...dat regelen wij voor je"  Geweldig @Katja202 🤣 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf