Hoeveel tijd neem je tussen boekingen om je accommodatie schoon te maken?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoeveel tijd neem je tussen boekingen om je accommodatie schoon te maken?

AirbnbVoorbeidingVoorvolgendeGasten.png

Hallo allemaal,

Schoonmaken is een belangrijk onderdeel van het werk als verhuurder. Of je het nu zelf doet of een professional inschakelt, het blijft belangrijk.

De schoonmaaktijd kan per host verschillen, afhankelijk van de grootte van de woning, de complexiteit van de schoonmaakwerkzaamheden en de beschikbare apparatuur. Ik heb in de community wel eens gelezen dat sommigen minimaal een paar uur uittrekken, maar sommige hosts kiezen voor een hele dag of zelfs meer om ervoor te zorgen dat alles in perfecte staat is.

In dat verband vroeg ik me af... Hoeveel tijd neem jij tussen je reserveringen om je accommodatie schoon te maken?

Quincy

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

23 Antwoorden 23
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Kirsten266  Wat een verhaal! Het klinkt alsof je al heel wat hebt meegemaakt als host. Gelukkig is er AirCover als back-up! Je hebt vast door deze ervaringen inmiddels heel wat geleerd als host. Wat is jouw beste tip voor andere hosts om met dit soort verrassingen om te gaan? En hoe zorg je ervoor dat je toch positief blijft als er iets misgaat? 👀

-----

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Ik heb meestal mensen die lang verblijven dus ik neem wel een paar dagen (beetje afhankelijk van de tijd die het verhuurd was) de tijd om alles weer piekfijn in orde te maken. 

Het is ook groot dus ben wel tijdje bezig. Vooral de keuken en badkamer is vaak veel werk maar sta er soms ook van te kijken hoe vier mannen het na drie weken netjes achterlaten.

Om iedere dag te verhuren en schoon te maken kon ik niet meer aan , ik had pijn in mijn handen en de dokter vroeg "wat spook je allemaal uit" tja teveel poetsen en doekjes uitwringen dus toen het roer omgegooid en dat bevalt veel beter. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Sineke0! Dank je wel voor je reactie! Het klinkt alsof je echt veel zorg en aandacht besteedt aan je accommodatie en de schoonmaak (heel fijn voor jouw gasten). Ik kan me goed voorstellen dat het een flinke klus is, zeker bij zo’n grote ruimte en langere verblijven.

Fijn om te horen dat het aanpassen van je verhuurstrategie goed bevalt en ook beter is voor je gezondheid🙂 Het is belangrijk om goed voor jezelf te zorgen! 

Welke tips zou je aan andere hosts geven? 😊

Groetjes,

Quincy

-----

Alice2015
Level 7
Ouddorp, Netherlands

Lopende het seizoen is er vier uur beschikbaar voor schoonmaak, klein huis en niet overdadig ingericht. Vier maal gedurende de zeven maanden rooster ik een dag uit voor grote schoonmaak. Bijna voltijds verhuurd, veelal tussen de drie en zeven nachten, huisdieren toegestaan, in de natuur . Maximale score netheid blijft aandachtspunt, wordt ruimschoots goedgemaakt door de locatie en open communicatie. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Alice2015, dankjewel voor het delen! Wat fijn dat je zo'n schema hebt gecreëerd. Doe je de grote schoonmaak zelf of krijg je hulp van familie of een bedrijf?  

-----

Alice2015
Level 7
Ouddorp, Netherlands

Leiding heeft een dame die ZZp er is met een assistente. En vaste onderhoudman voor kleine herstelwerkzaamheden. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is goed geregeld @Alice2015😊‌ 

-----

Alice2015
Level 7
Ouddorp, Netherlands

Ach, wat in het groot goed werkt, is in het klein netzo belangrijk toch? 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Zeker weten @Alice2015

-----

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.