Is je manier van Hosting veranderd als gevolg van de energiecrisis?

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Is je manier van Hosting veranderd als gevolg van de energiecrisis?

Stephanie_0-1664440263216.png

 

Hoi allemaal,

 

Waar je ook komt, mensen voelen het effect van de energiecrisis en en denken na over manieren om zuiniger te zijn. De horeca is hier natuurlijk geen uitzondering. Of je nou denkt aan duurzaamheid, smart meters, je voorzieningen of je totale kostenberekening, velen van jullie hebben op de CC al een aantal ideeën gedeeld over hoe je je Hosting business kunt laten werken ondanks de stijgende kosten van energierekeningen. Ik hoop dat we er hier nog meer kunnen verzamelen!

 

Heb je je listing, accommodatie of Hosting-stijl aangepast om economisch rendabeler te zijn?

 

Ik hoop dat we allemaal wat tips en trucs kunnen delen waar onze geweldige Host community baat bij heeft, terwijl we ons aanpassen aan onze steeds veranderende wereld.

 

Ik kijk ernaar uit om van jullie te horen!

Sybe

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

6 Antwoorden 6
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Hier hebben wij nog niets veranderd maar onze Airbnb heeft geen gas en verder draaien wij nog wel een tijd op de oude prijzen 🤞🏼

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Kirsten266 Ik merk inderdaad dat de gasprijzen het snelste stijgen, alhoewel energieprijzen langzaam ook beginnen te tellen.

 

Heeft volledig elektrisch gaan een grote invloed gehad op het feit dat je nog met oude prijzen kunt draaien denk je? Dit zou namelijk een goede overweging kunnen zijn voor andere Hosts, vooral als je de ruimte hebt om te investeren en een gedeelte van je elektriciteit zelf te genereren (zonnepanelen etc).

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Wij hebben het huis vorig jaar geplaatst en er is daar geen gas. Electra was voor ons dus de enige optie. Hopelijk hebben we aan het eind van het jaar zonnepanelen dus dan wordt het alleen maar goed koper. 

We hebben een elektrische boiler van 80 liter en hebben ook nog nooit klachten gehad dat hij leeg was. Dat merken ze vanzelf 😉

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Hallo @Sybe 

Vooralsnog heb ik alleen veranderd dat ik de verwarming nog niet aanzet voordat de gasten er zijn - tenzij ze later op de avond komen, dan verwarm ik even een half uurtje vooraf; ik overleg ook met de gasten over de verwarming, als ze bv. snel weer wegmoeten omdat ze alleen hun bagage afgeven en dan verder iets buitenshuis te doen hebben, dan zet ik de verwarming weer uit als ze weg zijn en als ze na elven 's avonds thuiskomen is de verwarming ook op laag.

Verder ben ik van plan om de maanden december, januari en februari slechts zeer beperkt of niet gasten te ontvangen, dan is er sowieso minder animo om te komen verblijven.

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Barbera0 Alle kleine beetjes helpen natuurlijk, ook al is dat maar een uurtje waar de verwarming niet aan staat!

 

Hebben jullie voor de maanden zonder gasten een back-up plan?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

@Sybe

Nee, we hebben niet echt een back up plan, in ieder geval wel een keertje extra goed schoonmaken, wellicht de gordijnen/vitrage een keer wassen, en verder gewoon lekker zelf zonder verplichtingen (die je (=ik) toch altijd voel als er gasten zijn) genieten van het huis en de omgeving; mocht er iets te doen zijn in het stadje of de omgeving waarvan ik denk dat het mensen zou kunnen trekken en het komt mij uit, dan zet ik de kamer op beschikbaar; al met al dus lekker "vrijheid blijheid!"

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf