Mijn adres is waarschijnlijk gebruikt voor aanvraag bankrekening.

Opgelost!

Mijn adres is waarschijnlijk gebruikt voor aanvraag bankrekening.

Hoi Allemaal. 

 

Vandaag vond ik tijdens de schoonmaak post in de (afgesloten) brievenbus gericht aan de gast die vanmorgen vertrokken is na een verblijf van 7 nachten. Aan de ene envelop kon ik voelen dat het waarschijnlijk een bankpas vd ING bevat.  ( ik voelde een inkeping in de pas en de envelop zag er anoniem en officieel uit). Tweede envelop leek op de eerste en zou wel eens de code kunnen bevatten. Zonder overleg heeft deze gast post laten bezorgen en waarschijnlijk een bankrekening aangevraagd. 

 

Info gast: Afkomstig uit Rusland en had reeds een verblijfsvergunning en ging studie volgen in Arnhem. Moest n week overbruggen tot aan permanentere woning, waarvan hij al het adres aan mij bekend maakte. Verder goede communicatie gehad en de woning was netjes achtergelaten. 

 

Wat heb ik gedaan: 

Ik heb de ongeopende post Retour Afzender gestuurd met zijn nieuwe permanentere adres. Met het idee dat hij daar maar post moet ontvangen. 

 

Heb ik hier juist gehandeld? Ben bang voor fraude. Heb verder nog niks hierover gezegd tegen de gast. Vind het eigenlijk onbeschoft om mijn adres te gebruiken zonder overleg. 

 

Graag hoor ik tips of ervaringen. Alvast bedankt. 

1 Beste Antwoord
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Wat vervelend. Ik zou toch even contact opnemen met de bank evenals een melding maken bij Airbnb als je je er echt vervelend bij voelt

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3

Heb trouwens meteen het volgende in mijn advertentie gezet: 

 

Gasten kunnen het adres van De Oude Oever niet gebruiken voor het verzenden of ontvangen van post of leveringen, het vaststellen van verblijfs- of werkloosheidsuitkeringen, creditcards, identificatie of enig ander doel. De brievenbus is alleen te bereiken door de verhuurder. Als u hierover vragen heeft, neem dan vóór het boeken contact met ons op.

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Wat vervelend. Ik zou toch even contact opnemen met de bank evenals een melding maken bij Airbnb als je je er echt vervelend bij voelt

Ik heb contact gehad met de gast en deze vroeg of er post was. Hij melde erbij dat het een aanvraag voor n bankpas was. Hij toonde begrip en spijt, dus voor mij is het nu afgesloten. Heb nu geen verdenkingen van fraude meer.  Hopelijk krijg ik niet meer post van de bank. Anders ga ik alsnog bellen. Op een ander adres krijgen we al 10 jaar post vd ING voor iemand die er niet woont. Retour afzender werkt blijkbaar niet bij ING.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf